Supportforum

Programmet svarar inte

nstephanian@hotmail.comnstephanian@hotmail.com Inlägg: 16Verified User
redigerad September 2020 i Felrapporter

I gashandlingskartorna när jag försöker kopiera GEAR N-tabellen till GEAR 1 eller GEAR 2 eller vilken annan karta programmet fryser. Det tar cirka 5 minuter för programmet att slutföra processen. Även värdena i cellerna ändras av sig själva. Till exempel om jag lägger alla celler till 100 och sparar filen, nästa gång jag öppnar filen är alla celler 99,6. Vad är det med det??? Mycket irriterande! Oanvändbar så här.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag antar att du blinkar en Mitsubishi ECU där det tar längre tid att kopiera och klistra in värdena. Ja, det tar längre tid att överföra en Denso ECU men de fungerar fortfarande. Se mitt svar här för att bättre förstå varför dina värden avrundas nedåt: https://forum.ftecu.com/discussion/714/vmax-copy-and-paste Tack, Jason A.

  • nstephanian@hotmail.comnstephanian@hotmail.com Inlägg: 16Verified User

    Hej Jason, tack för svaret. Jag förstår fortfarande inte varför värdena avrundas. I EU: s obegränsade karta för Kawasaki H2 i gasspjällskartorna är många värden redan inställda på 100. Först när jag själv ställer in ett värde på 100 visas det senare som 99,6. Värdena som redan låg på 100 förblir på 100. Så om värdena är standard på 100, varför kan jag inte ställa in dem på 100? Tack och hälsningar, Nazar.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är bokstavligen ingen skillnad när det gäller 100 mot 99,6 i dina TPS-värden. Varje fil tolkar data på olika sätt med olika formler etc. .... Bara för att en fil avrundar ett sätt betyder inte den andra filen också. Värden i en fil kommer att vara på vad vi än ställer dem till oavsett vad. När slutanvändaren börjar justera dem kommer formeln att göra sitt jobb för att avrunda siffrorna. Det är därför du kanske ser det som standard 100 men du kan bara ändra det till 99,6. Dessa avrundningsfrågor är också vanligare i Mitsubishi ECU på grund av hur de måste tolkas. Om du arbetar med en Denso ECU kommer du troligen inte att stöta på något liknande såvida du inte försöker justera utöver vissa gränser för säkerhet. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.