Supportforum

En ECU tog båda Active Tuning-licenser

gvpajkar@gmail.comgvpajkar@gmail.com Inlägg: 11Verified User

Hej, jag köpte två aktiva tune-licenser, dessa skulle användas på två olika cyklar. Nu när jag kontrollerar efter att jag bara arbetat med en av cyklarna (som kan läsas i loggarna) är båda aktiva inställningslicenser anslutna till samma ECU. Se bild.

Kan någon hjälpa mig att återställa licenserna så att jag kan använda den på den andra cykeln som jag behöver ställa in? Tack på förhand Goran

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag fixade problemet för dig, nu har du en öppen Active Tune-kod. Tack, Jason A.

  • gvpajkar@gmail.comgvpajkar@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej Jason, tack så mycket! vänliga hälsningar

  • gvpajkar@gmail.comgvpajkar@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej Jason, det har hänt igen. Det verkar som om jag använder autotune SW så kommer den automatiskt att tilldela licensen till ECU oavsett om ECU har en licens eller inte. Kan du hjälpa mig med att lösa problemet igen? Tack på förhand

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det ser ut som att det är något som händer med det där varje gång du blinkar din nuvarande ECU tar den också den andra Active Tune-koden med den. Jag kan fixa det igen, men det kommer att hända igen när du har återflaskat din nuvarande ECU. Har du en annan ECU som du planerade att blinka med Active Tune eller hur / varför fick du två koder till en början? Tack, Jason A.

  • gvpajkar@gmail.comgvpajkar@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Hej, Ledsen för en sen omspelning! Jag har ofta en som reserv på grund av det när jag är på banan och någon behöver något fixat har jag allt jag behöver för att börja arbeta. Om jag behöver köpa en tar det ofta en dag (jag antar att det har att göra med tidsskillnaden EU / USA) eller om det är helgen måste jag vänta till måndag. Mina kunder har inte tid att vänta. Genom att köpa och ha en licens klar behöver jag inte ha det problemet. Jag kommer att använda licensen imorgon på en kund så om du kunde återställa den skulle jag verkligen uppskatta den. Jag kommer inte att ladda ner till någon ECU förutom den jag gör imorgon, då ska det fungera. Men detta måste lösas enligt min mening, detta är en stor fråga. Med vänliga hälsningar Goran

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Goran, jag har återställt den så att du kan använda den i morgon! Problemet löses faktiskt bara i väntan på att driva en uppdatering för att släppa lösningen. Tack, Jason A.

  • gvpajkar@gmail.comgvpajkar@gmail.com Inlägg: 11Verified User

    Tack Jason!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.