Supportforum

Läser ECU

tonyfountain3@yahoo.co.uktonyfountain3@yahoo.co.uk Inlägg: 2Verified User
redigerad July 2020 i R1

Hej jag köpte en ny bärbar dator, installerade om ftecu och loggade in. Jag försöker nu läsa min ECU från sidosele men får följande meddelanden. Det gick inte att ansluta till ECU Denna ECU-typ är inte naturligt läsbar. Var medveten om att läsförsök kommer att misslyckas med den här ecu-typen såvida inte denna ecu redan har blinkats med ditt konto. Jag har genomfört processen korrekt att stänga av / på osv. Jag har blinkat ecu och har autoblipper och aktiva inställningsmoduler också. Allt genomfördes 2017 av mig själv. Ftecu-länklampan är grön, men det listade ecu-fönstret visar Yamaha (USA) 2018 och licensnummer 2018. Min cykel är en EU-modell 2016? inte säker på om det har ändrats någonstans? Jag har också min ursprungliga flashade fil fortfarande när jag gjorde kopia från min gamla bärbara dator så det är också rätt. Är det ett fall av omregistrering av ecu nu jag är på en ny bärbar dator? Snälla kan du hjälpa mig att koppla ecu igen. Tack Tony

kommentarer

  • tonyfountain3@yahoo.co.uktonyfountain3@yahoo.co.uk Inlägg: 2Verified User

    ... Jag har också min ursprungliga flashade fil fortfarande när jag gjorde kopia från min gamla bärbara dator så det är också rätt. Är det ett fall av omregistrering av ecu nu jag är på en ny bärbar dator?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Om du fortfarande har originalfilen kan du prova att först blinka den i ECU.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.