Supportforum

RN22 2009 R1 Flash-fel 50 eller 15 eller Err-11 och alla problem med det.

stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Inlägg: 15Verified User

Jag har några problem nyligen med att blinka min cykel (på cykelsele). Mitt tidigare huvudtrådsnål byttes ut på grund av korroderad kontakt (blåst radiator oxiderade kontakterna runt kylaren). Jag blinkade en gång och allt var bra. Efter den blixt jag gick in ändrade några saker på killtimes för QS men det är sedan dess att blinkande cykel tar åldrar. Det kan ta upp till 10 minuter att snabbt blixta (1/1) ECU. Det stannar i som 5 minuter på det första steget, och vartannat steg efter det tar upp till 2 minuter. Kanske 20 minuter att läsa tillbaka flashen från ECU. Förändrades något eller är något annat fel? Jag märkte att när det blinkade slutade det med: "Error 50" på instrumentbrädan. Jag tyckte att det var udda men kanske är det en ny typ av meddelande på grund av en uppdatering? Alla mina problem började efter att jag hade problem med huvudsladden och jag har försökt att spåra hur jag började den första dagen jag bytte ut kabelnätet. Kontrollerade säkringar. Byt batteri med ett starkare. Rengörde mitt luftfilter, kontrollerade tändstift och tråd från och till spolarna. Kalibrerade båda TPS-enheterna igen. Justerad manuell APE CCT. Jag har varit galen, ibland är den där, ibland är den inte. Det verkade börja när cykeln blir riktigt varm (olja värms upp). Jag mätte 3x 6V som kommer från trådarna från statorn men jag kan inte göra det när cykeln är het om jag inte går på spåret utan fästen som jag inte kan göra. Så jag får fel 50 efter varje blixt, men .... idag gick jag tillbaka och laddade ner den låsta kartan igen och kopierade inställningarna för Throttle, Idle och QS från min vanliga blixt som jag använder sedan förra året. När jag slutade blinka läste strecket: "Err-11". Det var då jag kom ihåg att det var det vanliga meddelandet jag brukade ha de senaste 2 åren! Nu är de flesta av mina svårigheter försvunna.

  1. Så jag har några frågor om det här: Är detta en del av felet på cykelsidans sele?
  2. Kan blixten justeras under de senaste 2 åren bli skadad?
  3. Behöver jag köra med stift 27 (QS eller röd / programmeringstråd) insatt? (jag misstänker dåliga kablar i cykelsidans sele).
  4. Kan en felaktig QS (tråd) orsaka brist på amp / volt för en god gnista? (dyno ser stamna men när den fortfarande har samma kraft, när partiell gasspjäll appliceras, kommer cykeln ständigt att falla tillbaka 100 ~ 150 rpm och börja bugna lite och bocka styret genom ramen för laggy tändning.


kommentarer

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Inlägg: 15Verified User

    Så jag kontrollerade felsökningshandboken för 6-stiftskontakten. Det misslyckas vid kortslutning av rött / orange och rött / gult (pumpen vinklar av och på)

    svart / orange visar 4,95V (konstant). Svart / gult visar 4,99V konstant. Så det dåligt underlag eller är något helt annat fel?

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Inlägg: 15Verified User

    Jag mätte precis marken (svart kabel), den har 1,6 Ohm med nyckel avstängd. 11.4 Ohms med knapp på. Kontinuiteten är 015 med tangenten på (ingen aning om vad det är men jag trodde att jag skulle nämna det) Den svarta tråden har lödts till cykelens jordtråd eftersom stiftet levererar stift / adapter håller sig att glida av. Kan det vara problemet?

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Inlägg: 15Verified User

    Så jag återanvände min jordledning och nu har den 4,99V på båda ledningarna. Kortslutning av rött och orange tänder inte halliken. Kortslutning av rött och gult utlöser punp 3-klick och sedan ingenting. Så jag försökte blixt och blixten slutade bara halvvägs. Var tvungen att starta om den bärbara datorn. Starta om ftecu och försökte blixt samma karta. Det sa att ingen förändring krävs. Okopplad programkabel och ... Ecu är låst (ingen strömcykel och bara blinkande startspärr. Blixta en annan. Ecu låst upp. Flash min önskade karta och det tog för evigt men nu blinkas och låses upp igen. Så vad jag har lagt märke till är att att cykeln går mycket bättre men ... när jag tittade på kartan så blinkade jag ... det var alla fel nummer. Jag försökte ändra den och stänga den, men när jag öppnar kartan igen är de gamla värdena där igen. nu har jag 2 problem gul tråd på sidosnöret i IKE har motstånd eller något och jag kan inte ändra mina kartor. Kan någon hjälpa. Kan jag be om ett nytt sele?

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Inlägg: 15Verified User

    Jag har läst igenom inlägget (inte modellspecifikt) och jag märker att i minst 3 veckor har det inte funnits några svar från FTEcu någonstans. Är du alla sjuk eller på semester eller ...?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du säger att du gör ändringar på din karta och sedan sparar den men de gamla värdena finns fortfarande kvar? Kan du skicka mig din fil kan jag försöka samma sak? Vad är problemet med den gula tråden på din cykelsida? Tack, Jason A.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Jag beklagar. Hoppas du mår bra.

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Inlägg: 15Verified User

    Jag gör ok igen just nu men det var ett nära samtal. Tack för stödet. Denna tråd kan stängas.

Denna diskussion har avslutats.