Helpforum

RN22 2009 R1 Flash-fout 50 of 15 of Err-11 en alle problemen daarmee.

stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Berichten: 15Verified User

Ik heb de laatste tijd wat problemen met het knipperen van mijn fiets (op fietsharnas). Mijn vorige hoofdkabelboom werd vervangen vanwege een gecorrodeerde connector (de opgeblazen radiator oxideerde de connectoren rond de radiator). Ik heb een keer geflitst en alles was goed. Na die flits ging ik naar binnen en veranderde een aantal dingen in de killtimes voor de QS, maar sindsdien duurt het knipperen van de fiets eeuwen. Het kan tot 10 minuten duren voordat de ECU snel knippert (1/1). Het blijft ongeveer 5 minuten bij de eerste stap en elke andere stap daarna duurt maximaal 2 minuten. Misschien 20 minuten om de flits terug te lezen van de ECU. Is er iets veranderd of is er iets anders aan de hand? Ik merkte dat wanneer het flashen klaar was, het eindigde met: "Error 50" op het dashboard. Ik vond dat vreemd, maar misschien is het een nieuw type bericht vanwege een update? Al mijn problemen begonnen nadat ik een probleem had met de hoofdkabelboom en ik heb geprobeerd te achterhalen hoe ik begon op de eerste dag dat ik de kabelboom verving. Gecontroleerde zekeringen. Vervangen batterij door een sterkere. Mijn luchtfilter schoongemaakt, bougies gecontroleerd en draad van en naar de spoelen. Beide TPS-eenheden opnieuw gekalibreerd. Aangepaste handmatige APE CCT. Ik ben gek geworden, soms is het daar, soms is het er niet. Het leek te beginnen wanneer de fiets erg heet wordt (olie warmt op). Ik heb 3x 6V gemeten vanaf de draden van de stator, maar ik kan het niet doen als de fiets warm is, tenzij ik op pad ga zonder stroomlijnkappen die ik niet kan doen. Dus ik krijg fout 50 na elke flits maar ... vandaag ging ik terug en downloadde de voorraad ontgrendelde kaart opnieuw en kopieerde mijn Throttle-, Idle- en QS-instellingen van mijn gewone flitser die ik sinds vorig jaar gebruik. Toen ik klaar was met knipperen, stond er op het streepje: "Err-11". Toen herinnerde ik me dat, DAT was de normale boodschap die ik de afgelopen 2 jaar had! Nu zijn de meeste van mijn problemen met vastlopen verdwenen.

  1. Dus ik heb een paar vragen hierover: is dit een onderdeel van het defect aan de harnas van de fiets?
  2. Kan de flitser die ik de afgelopen 2 jaar heb aangepast beschadigd raken?
  3. Moet ik rijden met pin 27 (QS of rood / programmeerdraad) ingestoken? (Ik vermoed slechte bedrading in het harnas van de fiets).
  4. Kan een defecte QS (draad) een gebrek aan versterker / volt veroorzaken voor een goede vonk? (dyno ziet stotteren, maar wanneer WOT nog steeds dezelfde kracht heeft, wanneer gedeeltelijk gas wordt gegeven, zal de fiets gestaag terugvallen van 100 ~ 150 toeren per minuut en een beetje afgaan en het stuur door het frame van laggy-ontsteking bonzen.


Comments

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Berichten: 15Verified User

    Dus ik controleerde de gids voor probleemoplossers voor de 6-pins connector. Het mislukt bij kortsluiting van rood / oranje en rood / geel (pomp schudt aan en uit)

    zwart / oranje toont 4,95 V (constant). Zwart / geel geeft een constante van 4,99 V aan. Dus het is een slechte grond of is er iets anders helemaal mis?

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Berichten: 15Verified User

    Ik heb zojuist de grond gemeten (zwarte kabel), deze heeft 1.6 Ohm met uitgeschakelde sleutel. 11.4 Ohm met sleutel aan. Continuïteit is 015 met sleutel aan (geen idee wat het is, maar ik dacht dat ik het zou noemen) De zwarte draad is aan de aardingsdraad van de fiets gesoldeerd omdat de pin voor de pin / adapter steeds wegglijdt. Zou dat het probleem kunnen zijn?

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Berichten: 15Verified User

    Dus heb ik mijn aardingsdraad opnieuw ingekort en nu is het 4,99 V op beide draden. Kortsluiting Rood en oranje ontsteekt de pooier niet. Het kortsluiten van rood en geel activeert de punp 3 klikken en dan niets. Dus ik probeerde te flitsen en de flitser stopte halverwege. Moest de laptop opnieuw opstarten. Herstartte ftecu en probeerde dezelfde kaart te laten flitsen. Er stond geen verandering in. Ontkoppelde programmakabel en ... ECU is vergrendeld (geen stroomcyclus en alleen startonderbreker knipperen. Flash een andere. Ecu ontgrendeld. Flash mijn gezochte kaart en het duurde een eeuwigheid maar het wordt nu geflitst en weer ontgrendeld. Dus wat ik heb opgemerkt is dat de fiets veel beter stationair draait, maar ... toen ik naar de kaart keek die ik flitste ... waren het verkeerde cijfers. Ik probeerde het te veranderen en te sluiten, maar toen ik de kaart opnieuw opende, zijn de oude waarden er weer. Dus nu heb ik 2 problemen gele draad op het ike zijharnas heeft weerstand of zoiets en ik kan mijn kaarten niet wijzigen Kan iedereen helpen Kan ik om een vervangend harnas vragen?

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Berichten: 15Verified User

    Ik heb post gelezen (niet modelspecifiek) en ik merk dat er gedurende ten minste 3 weken nergens op FTEcu is gereageerd. Ben je allemaal ziek of op vakantie of ...?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, u zegt dat u wijzigingen aanbrengt in uw kaart en deze vervolgens opslaat, maar de oude waarden zijn er nog steeds? Kunt u mij uw bestand sturen. Ik kan hetzelfde proberen. Wat is het probleem met de gele draad aan je fietskant? Bedankt, Jason A.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Het spijt me dat te horen. Ik hoop dat het goed met je gaat.

  • stigma@xmsnet.nlstigma@xmsnet.nl Berichten: 15Verified User

    Ik doe het momenteel weer goed, maar het was een close call. Bedankt voor de steun. Deze thread kan worden gesloten.

Deze discussie is gesloten.