Supportforum

Problem quickshifter mt07

13

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Och du har försökt ändra tidpunkten i filen utan ändring? Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason. Ja, försök och det finns ingen förändring. Jag skickar ett e-postmeddelande som begärts. Tack.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jankuns. 5 månader väntar på en lösning. Ftecu har inte rätt fil. Vi är redan två med samma problem. Jag ser fram emot att Kent eller Jason ger oss en omedelbar lösning. Hälsningar. Martin.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Hej, en vän till mig med en MT-07 från 2019 och samma ECU-modell som ni kan köpa ett kit från en av våra vänner för billigt (han blir av med 07), inklusive quickshifter. Men det oroar mig. Finns det några kända arbetsinställningar med denna ECU-modell och FTECU QS just nu? Jag vet att mina fungerar för min cykel, men jag har en 2016-modell, också den vän han köper den från (om den fungerar), fick aldrig QS att fungera, cykeln var en 2014-modell, QS aktiverat men gjorde det inte reagera. Jag gillar verkligen enkelheten hos FTECU, men om det inte fungerar kommer jag inte att ge råd om det, det är inte acceptabelt att ha en arbetschans på 1/5.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Ranedommen. Min erfarenhet av Qs är väldigt dålig. Min erfarenhet av blinkning är bra. Teknisk support kan inte lösa problemet. Jag är verkligen besviken.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej alla, Vi hittade ett möjligt problem i B34-00-filen med den nya stilen QS typ 7-anslutning. Om du har en gammal QS-typ 6-anslutning borde det fungera bra för nu. Vi arbetar med att fixa detta. Tack, Jason A.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Hej Jason, Thx, hur kan jag se vilken typ av sele vi har? Vad skiljer sig mellan typ 6 och 7? Några fördelar? Också varför ändrade typen? Sidofråga, var kan jag hitta mitt ecu-serienummer, jag behöver det för 2wdw-blixt, kan du skicka det till mig kanske?

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Kan du testa vad Jason hävdar? Martin, Aigars eller Willrc? Behöver också svar från Jason på mina tidigare frågor.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, QS6-selen är en jumper-sele för att signalera QS genom Tip Over Sensor. Denna sele avbröts eftersom vissa cyklar inte hade den nödvändiga signalledningen på övre raden mitt på kontakten. Detta är när den mer universella stilen QS7 fördes in. Ditt ECU-artikelnummer finns på ECU själv. Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej slumpmässigt. Jason arbetar med lösningen. Jag har fortfarande inte löst filen för att göra testet. Jag väntar på arkivet, Martin

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User
    redigerad April 2020

    Hej Jason, Martin, Thx, så serienummer och artikelnummer är samma? Intressant, hur kan jag se om jag har QS6 eller QS7-sele? Jag har själv den nya typsensorn, med en sele som bara verkar 2 kontakter på varje sida. Den ena ansluter till omkopplaren, den andra till ECU-sele. Intressant Martin, snälla berätta. @jason@ftecu.com någon ETA för en ny fil?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag har ingen aning om vad du menar om ett serienummer för din ECU. Menar du licensnumret från att blinka din ECU? Ditt artikelnummer finns på en Denso-klistermärke på din ECU. Din QS-sele har en etikett på den och skulle antingen säga typ 6 eller typ 7, låter som om du har en typ 7. Det finns en fix för den här filen som arbetas på men det kräver en omskrivning av programvaran för att fungera korrekt. Så den uppdaterade filen kommer ut när programvaran släpps. Vi hoppas i mitten av nästa vecka men ingenting är i sten när detta virus går runt. Tack, Jason A.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Serienumret är verkligen artikelnumret, tack. Ah cool, visste inte det. Ja, håll dig säker! Och ta din tid, bättre långsam och bra än snabb och smutsig.

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Hej Jason, frågar gärna hur omskrivningen går, några idéer om när det kommer att göras? Jag har en vän som glatt väntar tills det har bevisats att det fungerar :)

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Jason. Jag köpte Qs den 30 oktober. Jag vill ha ett snabbt svar Jag har varit väldigt tålamod Martin

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Ledsen att säga men det ser inte så lovande ut? @jason@ftecu.com Kan du vänligen uppdatera oss på denna "begäran", som inte är en begäran eftersom den säljs för att fungera med dessa cyklar men det är inte riktigt tveksamt om du frågar mig, precis som att ta bort dåliga kommentarer på instagram-inlägg med ligger i det. Till denna dag har jag en kärlek / hat-relation med dessa produkter.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, problemet är med en del av utvecklingsteamet som kan fixa det. Jag har personligen inte kunskapen om att fixa ett sådant problem ännu. Jag får höra att det här är nästa på deras agenda för att få gjort. Var tålmodig så kommer vi att få det att fungera korrekt för dig. Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Vän Jason. Jag citerar meddelandet av 30 mars. Jag tror att jag hittade problemet i filen. Låt mig se om jag kan fixa det här för dig. Jag citerar meddelandet den 3 april: Vi hoppas i mitten av nästa vecka, men ingenting är i sten med detta virus. Kom ihåg att jag köpte den här produkten den 30 oktober 2019. Jag är väldigt tålamod och jag samarbetar mycket snabbt i allt jag begär. Jag ber dig, snälla lösa problemet. Tack. Martin.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason. Snälla, jag måste veta om de löser problemet. Tack.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Jason. Snälla jag behöver svar. Jag skickar också e-postmeddelanden och de svarar inte. Martin

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    @jason@ftecu.com @kento_ftecu Också mycket nyfiken på statusen, ge oss en uppdatering. Det har gått mer än en månad nu. Även om den inte är klar, skulle en statusuppdatering vara mycket välförtjänt.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Vän Jason. Jag skulle vara mycket glad om du svarade på meddelanden eller e-postmeddelanden som jag skickar till dig.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Jason Jag behöver ett svar. Om du inte kan fixa det, berätta för mig så ska jag ta ut Q: erna och kasta dem i papperskorgen. Jag vill ha den respekt jag förtjänar och du måste svara på mig. Martin

  • randommen96shop@gmail.comrandommen96shop@gmail.com Inlägg: 30Verified User

    Ett svar skulle vara mildt sagt.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Tyvärr var jag ute i över en månad på grund av COVID-19. Dev-teamet arbetar fortfarande för att lösa problemet med detta.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Friend Kento. Jag är ledsen att höra ditt problem med covid-19 Men nu jag ber dig snälla prioritera detta problem Jag påminner dig om att jag köpte qs i oktober 2019. Mycket, men länge har jag väntat på en lösning.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Varför svarar inte mina e-postmeddelanden (jag skickade jason, kento och försäljning)? De svarar inte heller på mig i forumet. Jag mår dåligt för detta. Jag betalade dubbla kostnaden för din produkt för skatter och fraktkostnader för en värdelös QS. Jag hjälper alltid att försöka lösa problemet. I citatet från Jason i mars: Vi hittade ett möjligt problem i B34-00-filen med den nya QS-stil 7-anslutningen. Om du har en tidigare QS-typ 6-anslutning borde det fungera bra för nu. Vi arbetar för att fixa detta. Vad händer att de inte svarar mig? Vad händer som inte löser problemet? Hur många fler månader kommer de att behöva?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin. Jag mailade dig, kolla. Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Jason. Jag mailade dig, kolla. Tack, Martin ..

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Martin, har det, väntar på fixen. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.