Helpforum

Waarom is er een "MAP vs RPM" en een brandstofkaart "TPS vs RPM"?

kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

De meeste met brandstof geïnjecteerde fietsen maken gebruik van een zogenaamd "snelheidsdichtheid" -systeem dat de hoeveelheid lucht die in de motor stroomt schat om de hoeveelheid brandstof te bepalen die de motor nodig heeft op basis van het toerental, de omgevingstemperatuur, de belasting van de motor (de MAP of het spruitstuk). absolute druksensor) en de gasklepstand (de TPS of gasklepstandsensor). De TPS x RPM-kaart verwerkt de baselinebrandstofafgifte voor een bepaald toerental, terwijl de MAP vs RPM-kaart de fijnafstemming van dat tanken afhandelt.

Comments

  • leonwelle@gmail.comleonwelle@gmail.com Berichten: 5Verified User

    Kun je uitleggen waarom de Flash Tune PCV-import alleen invloed heeft op de TPS x RPM-kaart en niet op de MAP vs RPM-kaart?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, omdat een Power Commander geen toegang heeft tot uw MAP-sensor. Hun brandstofkaarten gaan alleen van TPS versus RPM af, want dat is alles wat ze kunnen afstemmen op brandstof. Bedankt, Jason A.

  • leonwelle@gmail.comleonwelle@gmail.com Berichten: 5Verified User
    bewerkt July 2019

    Dit betekent dat na het importeren van de PCV-kaart in de FT-ECU, slechts één kaart wordt beïnvloed, terwijl de andere kaart (MAP versus RPM) onaangeroerd blijft. Wanneer de fiets overschakelt van de TPS naar de MAP-toewijzing, valt het terug naar de originele (onbeperkte) instellingen voor brandstofinjectie. Als dit het geval is, is het niet mogelijk om de powercommander te verwijderen na het flitsen van de PCV-kaart in de ECU, of mis ik iets?

  • chrisgardellchrisgardell Berichten: 48Staff User
    bewerkt July 2019

    Het gebruik van PCV-import wordt om die reden niet aanbevolen. Het is altijd bedoeld als een grove import om mensen te helpen dichterbij te komen wanneer ze zich afwenden van een oudere piggy-back stijltuner. Trouwens, diezelfde kwestie heeft invloed op de normale werking van een piggy-back tuner, omdat ze in hun normale werking niet weten of de ecu MAP of TPS gebruikt en dat ze gewoon altijd een % op basis van TPS toepassen. Je kunt het beste wedden dat de juiste afstemming van MAP en TPS tegelijkertijd ActiveTune is.

  • edge540rc@yahoo.comedge540rc@yahoo.com Berichten: 3Verified User

    Dus mijn veronderstelling is altijd geweest dat de MAP-sensoren een procentuele verandering van de basiskaart (TPS versus RPM) zouden bieden en ik was niet op de hoogte van een afzonderlijke snelheidsdichtheidskaart die de op tps gebaseerde kaart overschrijft. Werken de twee kaarten samen, of zegt u dat de TPS / RPM-kaart volledig kan worden genegeerd? Als dat het geval is, in welke situatie zou dit dan gebeuren? Wat zou het voordeel zijn om de PCV in de prullenbak te gooien? Op dit punt MOET u Active Tune uitvoeren om correct af te stemmen, zij het nauwkeuriger dan een PCV neem ik aan? Hypothetisch, als ik een PCV-kaart laadde en de Power Commander verwijderde, hoe dichtbij zou die fiets dan lopen als de PCV-kaart eerder ter plaatse was?

  • edge540rc@yahoo.comedge540rc@yahoo.com Berichten: 3Verified User

    Past de tabel Fuel MAP vs RPM de brandstofcompensatiefactor aan op basis van de atmosferische omstandigheden? Met andere woorden, als ik hier in augustus in Texas stem en in januari opnieuw dyno en zie dat ik te mager ben, zou ik hypothetisch de waarden in de Fuel MAP vs RPM in de getroffen gebieden verlagen om te compenseren, of is het ingewikkelder dan dat ?

Meld je aan of registreer je om te reageren.