Supportforum

Problem quickshifter mt07

martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

Hello. Jag har installerat quickshifter på min mt07 med standard sotck-värden. Aktiveringsfördröjning 05ms Nästa skiftfördröjning 0500 ms Sensortyp NEJ Problemet är När växlingsväxlingen är aktiverad stängs motorn av i ungefär 2 sekunder hur kan jag lösa det? Tack


«134

kommentarer

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User
    Ändra nu obegränsad ecu 
     Nu ändra obegränsad ecu. När växeln är aktiverad stängs motorn av i ungefär 0,5 sekunder Problemet minskade, men fortfarande långsamt.
  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad är filnumret du blinkar?

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Kento. Min ecu är B348591A-00 (jag bifogar ett foto)

    Jag använder 2018 MT07 B34-8591A-00 (PHL) Obegränsad, stängs av i ungefär 0,5 sekunder och 2018 MT07 B34-8591-00 2 sekunder

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, har du försökt justera kvickshifter-dödstiderna i endera filen för att se om du kan få det till att fungera bättre? Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User


    Hej Jason. Jag försökte med aktiveringsfördröjning 05ms och aktiveringsfördröjning 25ms. Jag märker inte skillnad. Gör inte förändring i nästa skiftfördröjning. Det är på 0500ms. Tack.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Gör justeringar av din QS-tidtabell enligt nedan:

    Tack, Jason A.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Kent Kan du skicka filåterställning för min MT07 2018 ECU B34-8591A-00 Jag är ledsen Kent. Jag kan inte få Quick Shifter att fungera. Nu har jag två problem. Tack.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vi har ingen återställningsfil för det ECU-delenumret.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    😂 Har jag ett sätt att återställa allt till lager?

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Kent. Jag återställde filer till lager. Cykeln fungerar perfekt men jag har fortfarande problemet med snabbväxelspaken. När växeln är aktiverad stängs motorn av i ungefär 2 sekunder Tabellinställningarna är identiska. Det kan inte användas under dessa förhållanden. hur kan jag lösa det? Tack


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Försökte du de senaste förslagen från Jason?

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Kento. Ja, min Quickshifter tidskarta, den är identisk med vad som hände med mig Jason Ändra inte någonting på Quickshifter tidskarta. Jag bifogar foto av min dator


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad Jason menade var att göra justeringar av din QS-tidtabell med kartan på fotot ... inte använda kartan som visas på fotot, eftersom dessa inställningar är lagerinställningar. Försök att minska timingen i de specifika områden där den behöver den.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Kento. Tack för svaret. Vilken passform behöver jag göra på kartan? Motorn stängs av i ungefär 1 till 2 sekunder vid alla varvtal (inom valet av minsta varvtal) och i alla växlar. Jag vet inte vad jag ska ändra på kartan för att förkorta förseningen. Tack Kento.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    If you absolutely sure that the kill time of 1-2 seconds is at all rpm and in all gears, försök att minska värdena i varje cell med 5, blixta det i din ECU och se hur det känns.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej kento Ja, tiden för att döda är alls rpm Jag tror att installationen av ftecu-blixt och den snabba förändringen är korrekt. Filen matchar året för min motorcykel och antalet ecu. Den blinkande ecu är väl skriven När växelspaken trycks in stängs kretsen till 0. När jag trycker på växelspaken går den till nästa växel men det finns en mycket lång dödstid. Det finns inget i konfigurationen som du kan ändra så att borttagningstiden är 1 sekund eller mer. Ändra Quickshifter minsta varvtal och det fungerar, men dödstiden fortsätter Ändra fördröjningen av aktivering av den snabba förändringen, 05 ms, 10 ms, 15 ms, 20 ms och 25 ms, men dödstiden fortsätter. Jag försöker ändra nästa skiftfördröjning, men det fungerar inte. Endast 0500ms kan väljas. När du väljer ett annat alternativ blir rutan vit. Jag modifierar tidskartan, men dödstid fortsätter Avinstallera och installera allt igen, lager och utan begränsningar, men följ borttagningstiden. Jag ser inget jag kan göra för att lösa problemet. Just nu avaktiverar jag den snabba förändringen. Jag kan inte lämna den aktiverad, eftersom jag byter motorn när jag byter växel på ett traditionellt sätt (tryck på kopplingen och klipper gasen). Förutom att köra stygt är det farligt. Ledsen för beskrivningen, och jag uppskattar förståelsen eftersom jag använder online översättare. Jag önskar att jag kunde lösa problemet så att quichshifteren inte blir pappersvikt. Vänliga hälsningar. Martin.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej kento Ja, tiden att döda är alls rpm Jag tror att installationen av ftecu-blixt och den snabba förändringen är korrekt. Filen matchar året för min motorcykel och antalet ecu. Den blinkande ecu är väl skriven När växelspaken trycks in stängs kretsen till 0. När jag trycker på växelspaken går den till nästa växel men det finns en mycket lång dödstid. Det finns inget i konfigurationen som du kan ändra så att borttagningstiden är 1 sekund eller mer. Ändra Quickshifter minsta varvtal och det fungerar, men dödstiden fortsätter Ändra fördröjningen av aktivering av den snabba förändringen, 05 ms, 10 ms, 15 ms, 20 ms och 25 ms, men dödstiden fortsätter. Jag försöker ändra nästa skiftfördröjning, men det fungerar inte. Endast 0500ms kan väljas. När du väljer ett annat alternativ blir rutan vit. Jag modifierar tidskartan, men dödstid fortsätter Avinstallera och installera allt igen, lager och utan begränsningar, men följ borttagningstiden. Jag ser inget jag kan göra för att lösa problemet. Just nu avaktiverar jag den snabba förändringen. Jag kan inte lämna den aktiverad, eftersom jag byter motorn när jag byter växel på ett traditionellt sätt (tryck på kopplingen och klipper gasen). Förutom att köra stygt är det farligt. Ledsen för beskrivningen, och jag uppskattar förståelsen eftersom jag använder online översättare. Jag önskar att jag kunde lösa problemet så att quichshifteren inte blir pappersvikt. Vänliga hälsningar. Martin.

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej Kento - Jason. Ledsen för besväret, men jag kunde inte lösa mitt problem. Vänliga hälsningar

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Kära Kento - Jason. Jag skriver till er för att berätta att jag gjorde produktinstallationen igen. Kontrollera alla anslutningar och hittar inte felet. Jag antar och misstroar att det är ett programkompatibilitetsproblem. Jag skulle vilja rådfråga dig utan att göra ett försök genom att ändra installationsprogrammet. Jag laddade ner MT07-filen 2018 B85-8591A-00 (PHL) från filhanteraren. Denna fil motsvarar en version av Philipinas. Min motorcykel kommer från Japan. Filen som motsvarar min motorcykel finns inte i deras listor. Jag ber dig berätta vilken fil jag ska ladda ner eller om du kan skicka mig den angivna. Om den här filen inte finns, skulle jag skicka produkten och få tillbaka pengarna. Kom ihåg att min motorcykel är av japanskt ursprung. med antalet ecu B34 - 8591A - 00 (JAP) 2018. I alla fall kan jag inte lösa det utan ditt samarbete. Jag har bifogat min ECU-taggfoto för att verifiera motsvarande fil. Med vänlig hälsning

    Martin Friera

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User
  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej Martin, kan du skapa en video så att jag kan se och höra skiftförseningen du pratar om att uppleva? Tack, Jason A.

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User

    Hej, jag har exakt samma problem idag, ecu B34-8591A10 motorn stängs helt av, vid växling, ingen felkod

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Fungerade Quickshifter ordentligt tidigare? Om så är fallet, ändrade du något innan det här problemet inträffade?

  • martin@bimet.netmartin@bimet.net Inlägg: 47Verified User

    Hej willrc Det är löst. Jag valde en annan fil än min ecu. Min ecu är av japanskt ursprung. Jag valde en fil som matchar året och tillverkningsplatsen. Siffrorna och bokstäverna i den valda filen är inte desamma som för min ecu. Hjälpen från ftecu var inte bra eftersom de fick mig att kontrollera kretsar som var bra eftersom det fungerade, men det stängde av motorn under lång tid. Problemet är programvara.

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User

    Kento, jag monterade just växlaren, med FT-strålen, den aktiverades inte förut. Jag försökte minska avbrottstiderna som inte förändrar någonting.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Kommer, vad är ditt ECU-artikelnummer? Vilken fil har du använt? Tack, Jason A.

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User

    jason, ecu är B34-8591A10 Jag kan inte skicka filen som en bilaga, men jag använder filen 2017 MT-07 - B34-8591A-10 (EU) Obegränsad

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Kommer jag ledsen att jag glömde att fråga, från vilket år och region kommer din cykel också? Tack, Jason A.

  • willrc@free.frwillrc@free.fr Inlägg: 15Verified User

    2017, Frankrike

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Kommer, prova 3 olika filer för mig: 15-17 MT07 - B34-8591A-00 (EU) 2018 MT07 - B34-8591A-00 (PHL) 2018 MT07 - BU2-8591A-10 (JAP) Vänligen aktivera quickshifter i dessa filer och prova att blinka dem. Låt mig veta vilken av dem om någon av dem fungerar. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.