2019 ZX6R (US) Kontrollera motorljuset (fel på kylvätsketemperatursensorn) efter Graves Flash
Hej, jag har en intressant situation här. Jag blinkade en Graves Motorsports-melodi via cykelsidosele. Vid första start startade cykeln och gick i tomgång, men presenterar nu en kontrollmotorlampa för kod 14, som är fel i kylvätsketemperatursensorn. Gravstämning har "ECT / USB Error" -menyn som standard inställd på "DISABLE". Jag kommer ihåg att jag försökte vända cykeln med selen som fortfarande är ansluten till datorn, vilket kan ha gjort något. Jag kopplade bort sele, kopplade ur batteriet, väntade 24 timmar, kopplade sedan tillbaka batteriet, blinkade ECU-enheten igen och visade fortfarande kontrollmotorns ljus. Cykel läser kylvätsketempor helt fint, och fans sparkar på / av vid rätt temp. Telefonsupport sade att cykla på cirka 10 mil för att se om ljuset återställs. Kan inte rida på cykeln, eftersom det fortfarande finns is i min uppfart, men undrar vad jag annars kan använda för att diagnostisera eller rensa koden. Blixten inaktiverar / gråar användning av funktionen "diagnostisk" när du tittar på fönstret "enhet". All hjälp skulle vara mycket uppskattad. Tack
kommentarer
Funktionen "diagnostisk" i Tuning Suite är inte för ECU-felkoder; den här funktionen finns för att hjälpa till med felsökning av flashmaskinvara. Vi har fått höra att vissa felkoder kommer att återställas efter att ha cyklat i några mil. Men vi rekommenderar att du får vår OBDII-seleadapter och en OBD-läsare för att vara säker på att återställa koden.
Tack så mycket! Jag kommer säkert att göra det efter att ha knackat upp några fler objekt! Jag uppskattar inmatningen!