Lagerkarta utan FT-lås
Jag behöver hjälp med att ta bort FT-kartorna och återställa ECU: n till fabriksförhållanden utan att den förblir låst med FT-kryptering. FT folk, jag har provat både lager och obegränsade kartor för min 17K92 ECU. Styrspjället känns som om det är låst! Svårt att flytta staplarna, spelar ingen roll om det är aktiverat eller inaktiverat. Eftersom jag bor i Japan och fick cykeln hit försökte jag till och med de japanska kartorna (17KC2 och 17KC0). Styrspjället är bra med dessa två kartor, men i 4: e växeln vid 10 000 varv / minut sparkar varvgränsen in, och i 5: e växeln händer det vid 8 000 varv / min. Jag gick till en ECU-tuner här som heter MotoJP, och han satte min cykel på sin dyno för att upptäcka att revbegränsaren inte fungerar korrekt. Han använder inte FT. Han satte en extra ECU på min cykel med sin kartläggning, och alla frågor är borta - full obegränsad kraft. Jag ville att han skulle ladda kartan, men efter att ha använt FT är det omöjligt. Det är låst och krypterat. Kan jag begära att FT återställer min ECU till lagertillstånd?