Supportforum

Låg varvtal och IDLE-inställning

robertrynd@gmail.comrobertrynd@gmail.com Inlägg: 18Verified User

Hej, jag har ett MWR-filter, lock, full akra ti w / baffel bort och ingen katt på en 2018 XSR700. Har spelat med FTECU aktivt melodi i några månader nu och har stött på några frågor / resultat. Baslinjen jag använder är Yamaha 2018 MT07 Base obegränsad w / PCV-karta laddad upp. PCV-kartan från Power Commander-webbplatsen som jag använder är: M22-065-008 akra avgass-DNA-filter och lock Första nummer: Stannar efter flera autotune "sparar". Jag har autotune inaktiverat, så jag drar kartan efter en åktur, slätar den och sparar den. Det verkar som om jag sparar autotune kartor, efter ca 5-6 körningar efter baslinjen blir tomgång mycket grov och det börjar stanna. Beror detta på att feedbacköglor med låga varv per minut är för långsamma? Kan jag ändra där autotunen "startar" genom att ställa in den låga gränsen för Activation Limit_1 RPM varv / min från 1000 till 2000? Den andra frågan (kan vara utanför FTECU: s räckvidd): Kan ledningen öka på XSR700 / MT07 elektroniskt? Eller genom att byta gasreglage är det säkert att byta tomgång? Tredje frågan: Spelar det vilken baslinjekarta jag börjar med om jag kör autotune och sparar korrigeringar? (begränsad eller obegränsad baskarta) Tack! Hjälp uppskattas mycket. Råna

kommentarer

• jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

Hej, 1: Ja, du kan ställa in aktiveringsgränserna och allt annat exakt vad du vill ha. När du säger att du har inaktiverat autotune menar du livekorrigeringsläge? 2: Elektroniskt finns det inget bra sätt att göra det till skillnad från på en FZ / MT10, R1, R6, etc. ... Du kan prova inställningsskruven och se om det gör något för dig. 3: Ja baslinjekartan är viktig, eftersom Active Tune och en PC Fuel Map bara justerar bränsle. Din baskarta använder fortfarande antändningstabeller, ECU-inställningar och ECU-moduler som är inställda i filen. Tack, Jason A.

• robertrynd@gmail.comrobertrynd@gmail.com Inlägg: 18Verified User

Hej Jason, tack för det snabba svaret. 1: Ja, du kan ställa in aktiveringsgränserna och allt annat exakt vad du vill. När du säger att du har inaktiverat autotune menar du livekorrigeringsläge? Ja, livekorrigeringsläget är inaktiverat. Jag tar cykeln för en körning, kopplar in, extraherar ändringarna och sparar / blinkar dem. Efter några körningar blir tomgång riktigt dålig. Med autotun aktiverad, uppdateras och sparar du hela tiden baskartan?

• jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

Hej, När Live Correction-läget är inställt på ENABLED kommer den automatiskt att ändra de ser medan du rider men kommer inte att spara dem på den faktiska baskartan förrän du ansluter och sparar dem manuellt som du är nu. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.