2017 FZ 09 P2138
dmahovich@gmail.com
Hej ... Jag blinkade min cykel med den obegränsade kartan med kraftkommandotens bränslekarta. Jag har ett Akro kol / rostfritt fullt ut med AES-radering. Jag får slumpmässigt en P2138-kod .... Accelerator POS-sensorspänningskorrelation. Cykeln stängs av, CEL kommer på, stäng av nyckeln och sedan på cykeln startar och går bra med CEL på. Några idéer?
Taggade:
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Gå till Diagnostic Code Manager i avsnittet ECU-inställningar i din fil och se till att rutan för P2138 Accel Pos-sensorspänningskorrelation är avmarkerad och sedan blixta filen till din ECU.
@kento_ftecu Är detta en kod som normalt bör stängas av?
Normalt nej, men eftersom du har PC-kartor i filen skiljer sig deras värden från OEM / FTECU-värdena, och TPS-numren orsakar ofta att ECU utlöser en felkod. Vi ser att detta händer ofta med användare som har laddat upp PC-kartor till en flashad fil.
@kento_ftecu tack för informationen! Skulle rekommendera att jag ändrar min melodi och inte använder den nedladdade kraftkommandokartan? Finns det en FTecu-melodi som skulle fungera bättre? Ledsen om det här är fråga om nästa haha, det här är min första FTecu-anpassade cykel och jag lär fortfarande. Tack igen för hjälp!
Du kan alltid prova den obegränsade filen som fungerar med ditt ECU-artikelnummer för att se hur det fungerar. Om du inte tror att det fungerar lika bra som den PCV-migrerade filen kan du alltid gå tillbaka.