Supportforum

Gearing justering / CEL eliminering begäran

rkturbo7@gmail.comrkturbo7@gmail.com Inlägg: 3Verified User
redigerad July 2019 i EX 400

Det verkar vanligt att få en CEL (p0915 på min, kan även inkludera p0914, p0916, p0917) när man byter kedjehjul, även så mycket på +1 på framsidan, vilket är vad jag upplever. Är det något som eventuellt kan anpassas / inaktiveras för att eliminera att kasta felkoden? Jag tror att jag såg att andra cyklar kunde justera förhållandena, men jag minns inte vilka. Tack!!

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad July 2019

    Tyvärr är det ett problem med den speciella modellen som är en Kawasaki fråga, inget vi kan göra om just nu. Byte av kedjehjulen slår av hastighetsmätaren, vilket skulle indikera att det använder en kedjesensor förutom en bakhjulshastighetssensor. Nästan alla senaste modeller använder bara bakhjulets hastighetssensorer för hastighetsmätare.

  • rkturbo7@gmail.comrkturbo7@gmail.com Inlägg: 3Verified User
    redigerad July 2019

    Tack för ditt svar! Jag har skurat upp cykel- och servicemanual-kopplingsschema för alla andra sensorer som skulle vara involverade i att upptäcka kedjehjulets rotation och har kommit helt tomhänt. Jag antar att den här punkten är någonstans att jämföra varvtalet med bakhjulets hastighetssensor och kasta koden på grund av ett missförhållande mellan varvtalet och hastigheten baserat på vilken växel det är i under en viss tid. Det "antar bara" att växellägesgivaren är problemet. Jag tror att utan att blinka finns det inte mycket hopp att få detta att försvinna. Jag uppskattar mycket det arbete ni har lagt ner i all programvara! Tack igen!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.