Supportforum

Gasspjället på EU Z900

priit228@gmail.compriit228@gmail.com Inlägg: 1Verified User

Hallå! Jag äger en 2022 EU Z900. Mitt huvudsakliga mål med att skaffa ett ftecu-blinkande kit var att minska gasspjället för att göra körningen smidigare när man återigen applicerar gasen. I lagerform är EU-versionen mycket ryckig - speciellt vid lägre varvtal. Jag hoppades att bara inaktivera "deceleration fuel cut" (och inga andra ändringar) skulle lösa det här problemet, men det gjorde det inte. Jag använde sedan den obegränsade bild-ftecu som tillhandahålls för min ECU och det blev definitivt mycket smidigare. Och jag tror att jag till och med kunde känna lukten av att blandningen blev rikare. Jag har också läst att EU Z900 har för mager blandning som standard och att inaktivera O2-sensorn skulle få den att använda en rikare karta, men jag har ännu inte provat den kombinationen (avaktivera decel fuel cut & O2-sensor). Eftersom jag har lager avgaser förutom slip-on, som i princip är ett rakt rör, är jag inte säker på om det är en bra idé att köra den obegränsade blixten. Några nackdelar med det?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.