Helpforum

Soepel gaspedaal op EU Z900

priit228@gmail.compriit228@gmail.com Berichten: 1Verified User

Hallo! Ik heb een EU Z900 uit 2022. Mijn belangrijkste doel bij het aanschaffen van een ftecu-knipperset was het verminderen van de gaspedaalbewegingen om de rit soepeler te maken wanneer ik opnieuw gas geef. In voorraadvorm is de EU-versie erg zenuwachtig, vooral bij lagere toerentallen. Ik hoopte dat alleen het uitschakelen van "deceleratiebrandstofverlaging" (en geen andere wijzigingen) dit probleem zou oplossen, maar dat gebeurde niet. Vervolgens heb ik de onbeperkte ftecu-afbeelding toegepast die voor mijn ECU was meegeleverd en het werd beslist een stuk soepeler. En ik denk dat ik zelfs kon ruiken dat het mengsel rijker werd. Ik heb ook gelezen dat de EU Z900 standaard een te arm mengsel heeft en dat het uitschakelen van de O2-sensor ervoor zou zorgen dat hij een rijkere kaart zou gebruiken, maar ik moet die combinatie nog proberen (decel-fuel cut & O2-sensor uitschakelen). Omdat ik een standaarduitlaat heb, behalve de slip-on, die in feite een rechte pijp is, weet ik niet zeker of het gebruik van de onbeperkte flits een goed idee is. Zijn er nadelen aan verbonden?

Meld je aan of registreer je om te reageren.