Helpforum

Wanneer begint de Lambda-controller met het verwarmen van de 02-sensor?

Mijn eerste 02-sensor in minder dan een jaar faalde... Geen racebrandstoffen, slechts 93 octaan (VS). Ze hebben Bosch gebeld en beweren dat 90% van voortijdige storingen te wijten is aan problemen met de verwarming van de 02-sensoren. Als de 02-sensor mag opwarmen, voordat de motor een significante temperatuur bereikt, zal het vocht op de sensor ervoor zorgen dat deze barst tijdens het verwarmen (het keramiek)... Bosch claimt een levensduur van 10 jaar voor deze sensoren... Gewoon Ik vraag me af hoe de Active Tune Lambda Controller de verwarming regelt. Is het onmiddellijk, direct bij het opstarten (sleutel aan)? Lijkt het erop dat de run/stop-schakelaar in de run-stand staat? Is de verwarming PI- of PID-gestuurd of gewoon aan/uit of lineair? Kortom, als het opwarmt zodra de sleutel wordt aangezet, zal het consequent vroegtijdig falen, volgens Bosch REP... Mijn supergoedkope oplossing: Snij de voedingsdraad (+) van de verwarming door bij 02-sensor. Installeer een schakelaar in de draadbreuk. Op deze manier kan ik wachten tot de fiets minstens 120F bereikt voordat ik de 02-verwarming aanzet...

Comments

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Berichten: 102Staff User

    De in de controller gebruikte A-tune-sequentie volgt de aanbevelingen van Bosch.

Meld je aan of registreer je om te reageren.