Helpforum

Hulp nodig bij het wijzigen van stationair toerental 2017 r1

joe02151@gmail.comjoe02151@gmail.com Berichten: 6Verified User

Ik heb een 2017 r1 met autotune en een flitser die ik bij een betrouwbare bron heb gekocht, onlangs zakt het stationaire toerental tot onder de 1000 bij een licht en valt af en toe uit. Het maakt niet uit of de fiets warm of koud is. Ik heb geprobeerd de inactieve kaart in de kolom van 157 graden aan te passen, maar dat heeft niets opgeleverd. De fiets heeft 3/4 Akrapovic met een standaard luchtfilter

Comments

• Navidtourian@hotmail.comNavidtourian@hotmail.com Berichten: 28Verified User

Hoi. In het geval dat dit nuttig zou kunnen zijn .... Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn 2016 R1 (dezelfde setup behalve het merk Akro) en kon de ruige inactiviteit, af en toe af en toe vastlopen, niet achterhalen ... heb zelfs geprobeerd wat je probeert te doen doen en losten het probleem niet op .... lang verhaal kort .... het was een koolstofophoping rond de vlinderklep van de gasklep. Na het schoonmaken en vervangen van de bougies was het probleem verholpen. Ik dacht dat je R1 hetzelfde probleem zou kunnen hebben!! Heb je toevallig K&N luchtfilter op je R1?

• joe02151@gmail.comjoe02151@gmail.com Berichten: 6Verified User

Ik zal dat eens proberen, ik heb een OEM-luchtfilter

nog andere gedachten hierover?

Maakt niet uit, ik kon het toch via de ECT VS IDLE-snelheid veranderen, ik heb zojuist elke kolom op de tafel gewijzigd in 19, hij draait nu stationair op 1500 tpm!

ok, het blijkt dat de ECT vs IDLE-snelheid niet werkte, de dag dat ik testte was het erg koud buiten. Ik heb vandaag geprobeerd alle MAPvsRPM-kaarten aan te passen en brandstof toe te voegen in de dozen in het bereik van 1200-1400 tpm. Ik deed hetzelfde voor zowel TPSvsRPM-kaarten als de ETV-basiskaarten, het maakte geen verschil voor mijn stationair toerental. Uiteindelijk heb ik het allemaal teruggezet naar waar ik het had en ging naar mijn sensorkalibratietabel en voegde 1 volt toe aan elke doos en het is helemaal niet stilgevallen na een rit van 30 minuten. Het is nog steeds niet waar ik het wil, maar ik ben er klaar mee voor vandaag. Als iemand een idee heeft zou dat geweldig zijn

De oplossing die ik je gaf zou 99.9% moeten werken, omdat het hetzelfde probleem heeft opgelost dat je hebt op mijn R1100%.

Should. yoy besluit om het eens te proberen, verander al die waarden die je verandert in onbeperkte standaard. Het probleem is een soort mechanische, niet ECU-gerelateerd. Ik hoop dat dit helpt. Voor meer info kunt u mij mailen?

Ik zal het dit weekend eens proberen, ik heb gesproken met een man die ecus knippert en hij zegt me ook dat ik de ontstekingsvervroeging in de 1 en 2 kaarten moet verhogen. Ik ben de stad uit tot vrijdag dus ik zal zien hoe het gaat

Ik heb het ontstekingstijdstip en vele andere afstemmingen op de ECU geprobeerd en nadat ik geen hulp zag, besloot ik alles één voor één te controleren (motor en ontstekingscomponent) en halverwege merkte ik de fijne koolstofophoping rond de vlinderklep op... Ik wist toen dat de vlinder plakkerig was en niet goed zou sluiten / openen en de oorzaak was van het ruwe stationair draaien en afslaan .... heb hem heel goed schoongemaakt en de bougie vervangen omdat ik wist dat ze een beetje vuil zouden krijgen tijdens het reinigen van de vlinderklep en het gasklephuis. Het probleem met agressieve aanpassing van brandstof en ontstekingstijdstip bij stationair toerental is dat het de motor kan beschadigen (overmatige hitte), om nog maar te zwijgen van het feit dat we te maken hebben met de motor met een crossplane-krukas erin.

• octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User

Hallo, Fijn dat u dit probleem heeft kunnen oplossen. Koolstofophoping is een veel voorkomende boosdoener als het gaat om slecht stationair draaien en kan ook stationair stijgen veroorzaken. Groeten

Meld je aan of registreer je om te reageren.