Supportforum

ECU-läsningsfel: Det gick inte att läsa eftersom jag inte når FT-servern.

rjbrittain11@gmail.comrjbrittain11@gmail.com Inlägg: 6Verified User

2015 R6 Jag har försökt om och om igen att läsa min ECU. Det misslyckas varje gång. Det blir hela vägen att 100% ger sedan en pop-up för att berätta att koppla ur min ECU eller stänga av nyckeln. Jag gör det och slår sedan ok och det ger ett felmeddelande på grund av FT-servern. Jag har redan en FT-fil på ECU och har varit bra sedan 2017. Vad ger? Jag har den mest uppdaterade programvaran 2.5.6.6, installerad idag. Jag har startat om datorn flera gånger. Jag har bytt från cykelsele till bänksel. Jag har tävlingspaketet. Har du serverproblem? Det här fungerar inte bra eftersom jag går till tävlingen imorgon. FT behöver få sina Sh! & Tillsammans ... Ingenting annat än problem som till och med erfarna tuners inte kan arbeta med.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Försök igen med den senaste versionen 2.5.6.8

  • rjbrittain11@gmail.comrjbrittain11@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    ja det fungerade inte. Spendera $3k med Flash Tune och kan inte ansluta till min cykel för att göra någonting ... Super thrilled. När vi ringer får vi ingenting annat än att springa runt. Olyckligt.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vi har hundratals andra personer som för närvarande kommer åt servern utan problem. Vad är det exakta felmeddelandet du ser?

  • rjbrittain11@gmail.comrjbrittain11@gmail.com Inlägg: 6Verified User
  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du har ett hårdvaruproblem som förhindrar kommunikation med ECU. Kontrollera alla dina hårdvaruanslutningar. Använder du cykelsidan eller bänken sele?

  • rjbrittain11@gmail.comrjbrittain11@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Jag har försökt med cykelsidan sele och bänk sele. Båda får mig samma fel. Kan inte föreställa mig att det är ett hårdvaruproblem när det går igenom TxG7BAybNcOm läsningsprocessen kommer till 100%, då uppstår detta fel. Samma sak med båda selarna.

  • rjbrittain11@gmail.comrjbrittain11@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Detta är det ursprungliga felet jag fick. Sedan uppdaterade jag programvaran till den senaste versionen och nu får jag den skärmdump som jag tidigare publicerat.


  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad September 2019

    Ring vår tekniska supportlinje.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.