Helpforum

in de hoop dat het motorlampje met flits zou uitgaan

herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Berichten: 8Verified User

Hallo allemaal, ik heb een '17 Yamaha r1 (VS), ik heb smogblokplaten geïnstalleerd en is de enige aanpassing die ik eraan heb gedaan (wachtend op mijn uitlaat om binnen te komen) toen ik mijn fiets aanzette, kwam er een controlelampje op. Ging naar mijn monteur en legde uit wat er gebeurde en wat ik voor de fiets had gepland; 3/4 uitlaatsysteem, verwijder het uitlaatventiel en pas de temperatuur aan. Hij vertelde dat een flits zou werken en het controlelampje zou moeten kunnen wissen. Ik kocht de kit, ik gebruikte het stock 17 r1-bestand en het enige dat ik veranderde, was de lopende temperatuur en de uitgeschakelde AIS-klep (sinds ik de smogblok van platen heb geïnstalleerd). Flitste de ECU en installeerde het terug op de fiets. Toen ik de fiets ging aanzetten, was het controlelampje nog steeds aan, maar de temperatuur waarbij ik mijn fans wilde inschakelen werkte. Mis ik iets? Is er nog iets dat ik moet "uitschakelen"? Bij voorbaat dank

tagged:

Comments

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Ga naar uw Diagnostics Code Manager-module en schakel P1400 Uitlaatluchtinjectiesysteemdefect uit en knip het bestand opnieuw op.

  • herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Berichten: 8Verified User

    Hallo, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb je suggestie geprobeerd en controleer nog steeds of het motorlampje brandt. De huidige instellingen zijn Stock map met temperatuur op 195-205, AIS (uitgeschakeld) en p1400 uitgeschakeld. Eventuele andere suggesties?

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    U moet een OBDII-scanner met adapterharnas aanschaffen, zodat u kunt achterhalen welke foutcode wordt geactiveerd, het probleem verhelpt en de code vervolgens wist.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, zorg ervoor dat uw bestand overeenkomstig is ingesteld voor uw fietsmods. ECU-instellingen en de Diagnostic Code Manager zijn de gebieden waar u naar wilt kijken. Als u bijvoorbeeld geen EXUP-klep en O2-sensor op uw fiets heeft, wilt u ervoor zorgen dat alle bijbehorende codes niet zijn aangevinkt in de Diagnostische code manager. Zorg er ook voor dat u het juiste bestand gebruikt dat overeenkomt met uw ECU-onderdeelnummer. Bedankt, Jason A.

  • herbf02@gmail.comherbf02@gmail.com Berichten: 8Verified User

    bedankt Jason en Kent, ik heb de adapter voor de obd-scanner gekregen en de codes gecontroleerd, blijkt dat ik een onbeperkt bestand had moeten gebruiken, omdat de meeste codes die ik had al in de diagnostische manager waren uitgeschakeld. hopelijk gaat niemand door wat ik ging, maar als ze dat doen, kunnen ze deze draad lezen ...

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Fijn dat je alles hebt opgelost. 👍️

Meld je aan of registreer je om te reageren.