Supportforum

MT-10 SP-problem - Grov tomgång, dör vid lågt varvtal

nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Jag har en MT-10 SP 2017, laddade upp den obegränsade kartan för BW8-8591A-00 (UK). Nu köpte jag cykeln i Korea, skickades in från Japan. Skulle det orsaka problem även om min styrenhet har samma modellnummer? Cykeln skakar på tomgång och känns väldigt grov när gasen appliceras. Dessutom lät jag det dö på mig på första platsen då jag drog upp till stopp 3 gånger igår när varvtal sjönk. Om cykeln: Obegränsad MT-10 SP-karta Löpning 87 Octane Akrapovic mittrör Leo Vince kan, Det verkar lite enhörning och har inte hittat någon karta för denna inställning specifikt. Jag har också en ActiveTune-sele på vägen, men jag försökte räkna ut var jag kan rita denna inställning innan den kommer hit, eftersom jag inte vill hylla cykeln förrän då.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User
    redigerad April 2021

    Hej, om du blinkar tillbaka till lagerfilen för att återställa lagerbensin, tändning osv ... försvinner ditt problem? Tack, Jason A.

  • nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Inlägg: 6Verified User

    Jag ska försöka igen, men senast jag försökte fick jag koder om att jag inte hade tillräckligt med licenser från programvaran. Jag är på Korea-tid så det kommer att dröja lite innan jag kommer tillbaka till det. Tack.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, låt mig veta dina resultat en gång testade. Tack, Jason A.

  • nullscan@gmail.comnullscan@gmail.com Inlägg: 6Verified User
    redigerad April 2021

    Tja, det tog blixt i morse, fortfarande grovt och fastnade en gång strax efter att jag startade det. Börja få en konstig tremor på ca 3,5k genom min högra pinne. Jag luktar fortfarande oförbränd gas vid stoppljusen. Om PN: erna är desamma borde det inte vara någon skillnad med kartläggningen om dess UK vs JP / KR eller hur?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, så det borde vara benlagerfilen för din ECU, vilket innebär att den skulle köra exakt samma som den gjorde från fabriken. Jag tänker antingen att du har ett problem med motorcykeln eller att din styrenhet delar ett artikelnummer men har olika kartläggning. Om du kan hitta en annan ECU från din region, med exakt samma artikelnummer, det vill säga benmassa, skulle jag vilja att du skickar den till mig så att jag kan prototypa den och ta reda på om något är annorlunda eller inte. Tack, Jason A.

  • fendwoly@gmail.comfendwoly@gmail.com Inlägg: 1Verified User

    Hej. Var kan jag ladda ner kartläggningen för mt07? Jag försöker söka på powercommander-webben men jag hittade den inte

Logga in eller registrera dig för att kommentera.