Supportforum

GSXR1000 2018 med full avgas ville använda obegränsat men det verkar bränslekartor orörda.

RoninRonin Inlägg: 9Verified User
redigerad March 2021 i GSXR 1000

Hej, jag är nybörjare på att ställa in och jag lär mig i farten när jag tittade på de begränsade och obegränsade filerna. Jag märkte att skillnaderna bara var i tändnings-, ETV- och ECU-inställningar som i fläktar, o2-sensor, avgasventiler etc .... men jag har inte märkt någon skillnad i bränslekartor så ursäkta min brist på kunskap men från min förståelse att att bestämma cykeln eller lägga till en full avgas gör cykeln väldigt mager och att göra den mer rik eller balanserad dig måste röra bränslekartorna tps för det, så varför de obegränsade kartorna alla för gsxr1000 2017+ bränslekartorna orörda som begränsade (lager)? trodde obegränsade kartor är balanserade i A / F och redo att gå för nästan alla eftermarknadsrubriker, jag hoppas kunna lära av er mer och tacka i förväg.

Taggade:

kommentarer

  • SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User

    Du förstår det rätt. Du kan importera någon PC- eller Bazzaz-bränslekarta över obegränsad och därmed ändra tankning.

  • RoninRonin Inlägg: 9Verified User
    redigerad March 2021

    @SMFreak tack Jag får det nu men alla anledningar till att bränslekartor lämnade lager på obegränsade kartor för gsxr1000 2017+ eftersom jag märkte att bränslekartor ändrades alla (cbr1000 2017) obegränsat som exempel, jag menar är det eftersom gsxr går lite rikt ut av fabriken och det behövdes inte eller lämnades det lager för folk att redigera det på dyno? för vad jag förstår är de obegränsade kartorna redo att användas för en cykel med full avgas kommer A / F-förhållandet att vara rättvist på dem, så med Suzuki förvirrar det mig lite eftersom bränslekartor lämnas orörda.

  • SMFreakSMFreak Inlägg: 18Verified User
    redigerad March 2021