Helpforum

Gsxr1000 2018 met volledige uitlaat wilde onbeperkt gebruiken, maar het lijkt erop dat brandstofkaarten onaangetast zijn.

RoninRonin Berichten: 9Verified User
bewerkt March 2021 in GSXR 1000

Hallo, ik ben nieuw bij het afstemmen en ik leer on-the-fly terwijl ik de beperkte versus onbeperkte bestanden goed bekeek.Ik merkte dat de verschillen alleen zaten in de instellingen voor Ignition, ETV en ECU, zoals in ventilatoren, o2-sensor, uitlaatkleppen enz ... maar ik heb geen verschil opgemerkt in de brandstofkaarten, dus excuseer mijn gebrek aan kennis, maar vanuit mijn begrip dat het afbouwen van de motor of het toevoegen van een volledige uitlaat de motor erg mager zal maken en hem rijker of evenwichtiger zal maken moeten daarvoor de brandstofkaarten tps aanraken, dus waarom de onbeperkte kaarten allemaal voor gsxr1000 2017+ de brandstofkaarten onaangeroerd als de beperkte (voorraad)? dacht dat onbeperkte kaarten in A / F uitgebalanceerd zijn en klaar voor bijna alle aftermarket-headers, ik hoop meer van jullie te leren en bij voorbaat dank.

tagged:

Comments

  • SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User

    Je hebt het goed begrepen. U kunt een pc- of Bazzaz-brandstofkaart onbeperkt importeren en zo het tanken wijzigen.

  • RoninRonin Berichten: 9Verified User
    bewerkt March 2021

    @SMFreak bedankt, ik begrijp het nu, maar alle redenen waarom brandstofkaarten op onbeperkte kaarten voor gsxr1000 2017+ blijven staan, aangezien ik merkte dat brandstofkaarten allemaal zijn gewijzigd op (cbr1000 2017) onbeperkt als voorbeeld, ik bedoel is het omdat de gsxr een beetje rijk is van de fabriek en het was niet nodig of was het in voorraad zodat mensen het op de dyno konden bewerken? voor wat ik begrijp, zijn de onbeperkte kaarten klaar voor gebruik voor een fiets met volledige uitlaat, de A / F-verhouding zal redelijk zijn, dus met de Suzuki verwart het me een beetje omdat de brandstofkaarten onaangeroerd blijven.

  • SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User
    bewerkt March 2021
    • Als je het mij vraagt, zie ik het als 2 verschillende dingen. De mogelijkheid hebben om al deze beperkingen op te heffen is één ding en een ander is tanken. Het tanken hangt ook af van het systeem dat u gebruikt. Het is waar dat ik ook voor mijn EU-model 2020 niet zeker ben van de A / F-verhouding met behulp van een onbeperkte kaart met volledig Akra-systeem, maar ik heb een aantal onbeperkte kaarten voorbereid met geïmporteerde pc- en Bazzaz-kaarten (TPS versus RPM kan worden gewijzigd). Vroeg of laat zal ik ze uploaden naar ECU en het proberen. Voor GSXR, als je hebt gezien, is er een Graves Motorsport-systeemkaart van een derde partij waarop het tanken is afgestemd, het is voor de Amerikaanse ECU. Als je een getunede kaart voor je fiets wilt met behulp van FTECU, is het prima om bijvoorbeeld de pc-tuner te vinden, zodat hij tijdelijk PC5 kan aansluiten om hem te byke en af te stemmen. Zodra de tuner is afgestemd, verwijdert u PC5 en kunt u een pvm-bestand krijgen om te importeren naar uw FTECU onbeperkte kaart. Ik dacht daar ook aan voor mijn fiets. Op PC site kunt u deze melodieën voor import naar open: 20-050-002
    • Yoshimura Alpha T volledige systeem Stock of aftermarket luchtfilter
    • 20-050-003
    • Arrow volledige comping uitlaat Stock of aftermarket luchtfilter
    • M20-050- 001
    • Voorraad uitlaat, Voorraad luchtfilter

    Maybe somebody from FTECU support can tell us if they know it where we are with AF ratio using just unrestricted map with stock fuelling on byke with full system and more flow air filter as example. If we are lean there is a risk of damaging engine.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Tanken tussen voorraad en onbeperkt is niet hetzelfde, de percentages van secundaire injectoren zijn allemaal verschillend.

  • SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User

    Is dit verschil waarnaar u verwijst, beginnend bij 13400 tpm voor secundaire injector?


  • RoninRonin Berichten: 9Verified User
    • @SMFreak ja Ik dacht het zelfde als je zoals ik gedownload
    • 20-050-002
    • Yoshimura Alpha T volledige systeem Stock of aftermarket luchtfilter
    • 20-050-003
    • Arrow volledige uitlaatgasstroom comping of aftermarket luchtfilter
    • M20-050 -001
    • Voorraaduitlaat, Voorraad luchtfilter
    • Ik heb ze een paar weken geleden op mijn desktop bewaard voor het geval dat of als referentie. @kento_ftecu Ik heb de verandering opgemerkt met secundaire injectoren, dus naar mijn mening is dit jouw methode om de fiets rijker te maken? zo ja, waarom begint het dan vanaf 13400 tpm, waar mensen niet cruisen met die snelheid / tpm?
  • SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User

    Het belangrijkste is dat na mods voor uitlaat- en luchtinlaat (volledige uitlaat met O2 en EXCVA verwijderd) en luchtfilter met hogere CFM niet leunen met een onbeperkte kaart om de motor te sparen. Het is beter om aan de rijke kant te staan dan aan mager. De beste aanpak is echter AFR-afstemming ...

  • RoninRonin Berichten: 9Verified User
    bewerkt March 2021

    @SMFreak ja, dus niet zeker waarom ze het ontstekingstijdstip, de secundaire injector, de motorrem hebben bewerkt en de brandstofkaarten hebben genegeerd.

    Zoals je hier ziet, houden brocks er niet van om de ontsteking aan te raken, tenzij de motor nitro of turbo gebruikt zoals zwaar bewerkt, wat ik kan doen is een onbeperkte kaart gebruiken maar het ontstekingstijdstip weer op voorraad zetten, secundaire injectoren en motorremmen laten zoals gewijzigd door FTecu ( wil je dat proberen), upload dan een brandstofkaart van PC5 en noem het een dag.

  • SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User

    Laten we proberen om te horen van de ondersteuning @kento_ftecu @jason@ftecu.com Kunt u ons alstublieft een update geven van hoe onbeperkte kaart is ontstaan, na enige afstemming op Dyno of het is gewoon het verwijderen van beperkingen ten opzichte van de voorraadkaart? Zoals vermeld in een andere thread, is deze kaart voor het volledige systeem. Als het tanken op voorraad blijft, heeft dat dan een negatieve invloed op de motor (dwz mager zijn) en hoe weet je zeker dat we met deze kaart maximale prestaties van byke hebben? Beveelt u brandstof afstemmen over onbeperkt aan en welke aanpak stelt u voor, aangezien tuners de ECU meestal niet rechtstreeks kunnen afstemmen, maar eerder een apparaat van een derde partij zoals pc, Bazzaz enz. Bedankt

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo allemaal, Al onze Unrestricted-bestanden zijn ofwel gebouwd op een fiets die we hier op onze dyno hebben staan of door een externe ontwikkelaar van ons in hun winkel. We doen dit zodat we kunnen verifiëren dat we een goed bestand aan het publiek aanbieden. We ontdekten dat de voorraadbrandstof hier het beste werkte als een generiek bestand om met verschillende uitlaatmerken te werken. Alleen omdat het tanken van de voorraad hier prima werkt, wil niet zeggen dat het ook goed zal werken in jouw regio. We zijn gevestigd in Orange, Californië, waar we gelijk hebben op zeeniveau met weinig tot geen vochtigheid. Het klimaat in uw regio kan totaal anders zijn dan het onze. De enige manier waarop u ooit maximale prestaties uit uw fiets kunt halen, is met een dyno-afstelling in de regio waar u op de fiets rijdt, of met een ActiveTune-eenheid voor het tanken. We bieden momenteel echter geen ActiveTune-kit voor deze fiets aan. Er zijn zoveel kleine verschillen op alle engines en modificatie-instellingen dat er geen "one size fits all" -bestand is voor maximale prestaties. Natuurlijk kun je onze vijl gebruiken en je fiets zal drastisch beter presteren dan de standaard vanwege de verwijderde beperkingen op basis van snelheid en versnelling, maar maximale prestaties moeten altijd van een dyno-tune zijn. Het uploaden van een PC5-bestand is meestal de beste manier om u op weg te helpen met een basisbrandstofkaart voor uw fiets. Houd er echter rekening mee dat een brandstofkaart die is opgebouwd rond een standaard-ECU, u over het algemeen niet goed zal doen. Het is het beste om een PC5-brandstofkaart te uploaden op basis van een ECU die al was geflitst. In onze situatie leek deze fiets graag voorraadtanken te hebben voor een goede basiskaart voor alle doeleinden. Houd er wel rekening mee dat dit in uw situatie misschien niet hetzelfde is. Bedankt, Jason A.

  • SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User

    @jason@ftecu.com Ok er wordt gezegd dat een onbeperkte kaart is gemaakt voor een volledige opstelling van het uitlaatsysteem met O2 verwijderd of op zijn minst uitgeschakeld. Dit betekent dat uw byke op Dyno of een externe ontwikkelaar deze opzet had en dat het gebruik van een onbeperkte kaart met voorraadtanken de juiste brandstofvoorziening liet zien in termen van AFR en een goed startpunt. Er is geen probleem met het tanken van voorraad en deze veranderingen zijn mager en beschadigen de motor? Heb ik het correct ontvangen? Voor PC5-import, wat u in de laatste alinea hierboven zei, is uw advies om PC5 te importeren over een reeds geflitste ECU met onbeperkte kaart en niet over voorraadkaart? Vanuit mijn perspectief spreekt het voor zich. Bevestig alstublieft. De beste optie is natuurlijk de lokale tuner op Dyno met een tijdelijk geïnstalleerde PC5-eenheid om de juiste kaart te genereren die als bestand wordt gegeven om in onbeperkte FlashTune-software te importeren. Dat is hoe ik de dingen begrijp.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, dat klopt. Dat klopt ook. U kunt de pc-brandstofkaart in een voorraad of een onbeperkt bestand plaatsen. Het enige punt dat ik maakte, is hoe de bestanden voor het tanken van de pc worden gemaakt. Ze zijn niet altijd gemaakt met een geflitste ECU, dus er kunnen enkele kleine verschillen zijn tussen een brandstofkaart op een standaard ECU en een brandstofkaart op een onbeperkte ECU. Bedankt, Jason A.

  • SMFreakSMFreak Berichten: 18Verified User

    Bedankt Jason. Goed om te weten dat het niet zo erg is om voorraadtanken uit te voeren met een onbeperkte kaart, die meestal met volledige uitlaatgassen, een ander luchtfilter enz. Gaat, totdat we de beste manier vinden om ook de brandstofkaart op een specifieke fiets af te stemmen.

  • RoninRonin Berichten: 9Verified User

    Ik heb het zo druk gehad in het leven, ik heb net mijn fiets geflitst en alles werkte goed, bedankt Jason, Kento en SMfreak en ik hoop dat het goed met jullie gaat, morgen het volledige systeem installeren


  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Fijn dat het goed werkt, fiets ziet er goed uit! Genieten van! Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.