Supportforum

Bypass-startspärr

Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

Hej, jag försökte ta reda på hur man gör kablarna till gropbegränsaren sedan ECU låst av startspärren. Jag har inte den blå nyckeln så jag försökte kringgå den med att blinka. Jag kopplade bort startspärrkontakten och försökte många amerikanska ECU-bilder men ingen av dem fungerar. Kan du ge råd? Mitt ECU-nummer är 32920-17K92. Jag försökte: 17k90, 60, 70, 80, D0 & F0. Allt kunde inte lösa problemet. Jag blinkar med cykelsidan.

Taggade:

kommentarer

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    Vad är funktionen IGN Switch (Inaktivera / Aktivera)? Är det relaterat

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag vet att vissa användare i en tidigare tråd har fått detta att fungera korrekt, även om jag inte är säker på vilket artikelnummer de använde. Försök med alla amerikanska filer för att se om du kan få en att fungera. Tack, Jason A.

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    Alla andra amerikanska filer kan inte aktivera växlaren så jag försökte inte dem. Jag hade bytt ut min OEM-sele mot en amerikansk sele. Sedan tog jag bort cykelsidans sele till den nya men nu fick jag meddelandet "Inget svar". Jag tog bort ledningarna och installerade om dem tre gånger med samma resultat. Jag kan inte blinka ECU nu. Jag vill inte ta bort den amerikanska selen och gå tillbaka till OEM-selen. Kan du hjälpa mig att göra en bänksele till den här cykeln? Jag har extra pluggar men jag behöver veta hur man gör det.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, ja, din ledningsnät är alltid densamma som cykelsidans sele, eftersom styrenheten bara kommunicerar på en pinout. Den enda skillnaden är på bänkselen att du måste driva ECU manuellt via en extern strömförsörjning. Tack, Jason A.

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    Det finns två röda ledningar. Vilken är för att driva? är det möjligt att skriva gammal modellbild bara för att radera minnet och sedan skriva den nya modellen? vad är IGN-switchfunktionen? Tack

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    Det är så tråkigt att blinka ECU många gånger, jag tror inte att de andra kartorna kommer att fungera. Jag försökte tredjepartskarta, ytterligare 3 amerikanska filer och JP en. Vänligen råd för andra lösningar. Tack

  • Arab.riders@yahoo.comArab.riders@yahoo.com Inlägg: 33Verified User

    Ska jag skicka min ECU tillsammans med min startspärr? Tack

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, maila mig. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.