Helpforum

Luide averechts effect bij het openen van de gasklep

drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

Zoals de titel al zegt, heb ik een probleem met een luide terugslag in de uitlaat wanneer ik de gasklep vanuit volledig gesloten open. Het gebeurt echter alleen tussen 6-7000 RPM. Ik heb een R1 uit 2017 en ik gebruik momenteel de onbeperkte kaart. Mijn mods zijn k & n luchtfilter en een gedecatteerde standaard uitlaat, exup verwijderd. Ik heb ook AIS-afdekplaten gemonteerd. Ik gebruik een actieve melodie, maar alleen met een bankflitsset, dus het moet zichzelf elke rit afstemmen, wat prima is, want ik heb een paar bewerkingen op de basiskaart gemaakt om het ergens dichtbij te krijgen, maar ik kan er niet vanaf komen dit averechts werken. Ik heb dit probleem eerder gehad toen ik de ECU voor het eerst begon te knipperen, maar het bleek dat ik de brandstofuitval nog steeds had ingeschakeld en het zou averechts werken elke keer dat ik het gas weer opendeed, dus ik heb geprobeerd het mengsel dit te verrijken tijd, tussen 6-7000, maar het heeft niet veel geholpen. Ik ben eigenlijk net begonnen met het verbeteren van het ontstekingstijdstip op dit gebied, wat enorm heeft geholpen, maar het probleem niet volledig heeft opgelost. Ik maak me op dit moment echter zorgen dat ik te veel vooruit ga. Elk advies wordt zeer op prijs gesteld. Erg bedankt

tagged:

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, op een litermotor met een ontkatte uitlaat heb je wat averechts, wat je ook doet. Over het algemeen zal uw aan / uit-gasrespons vreselijk zijn als u alle averechtse reacties probeert uit te schakelen. Er zijn manieren om er meestal vanaf te komen, maar het is gebruikelijk voor de moderne 1000's met uitlaatsystemen. Ik zou voorzichtig zijn met het teveel aanpassen van de ontstekingstijd op een standaardmotor. Knoei wat met je TPS- en MAP-tanktabellen en zorg ervoor dat je alle 4 de cilinders ook aan elkaar koppelt. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo Jason, bedankt voor je antwoord. Ik ga proberen het contact terug te zetten naar waar het was en het mengsel rijker te maken op het actieve deuntje. Het is een vreemde, want wanneer het koud is, en ik neem aan dat het rennen op de basiskaart niet averechts werkt. Maar na een mijl of twee, als ik me voorstel dat het actieve deuntje begint te kloppen, begint het het te doen. Het averechtse vuur waar ik me zorgen over maak, is niet het gebruikelijke gekraak / pop-corning op de overrun, het is als ik het gas er weer in breng, het klinkt echt alsof er een shotgun is afgevuurd. Het ontstekingsvervroeging leek te helpen, ik voegde 4 graden toe tussen 5.500-7.000 tpm. Van gesloten gasklep tot 39%. Hoeveel zou te veel zijn om toe te voegen? Nogmaals bedankt.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, gewoon 4 omhoog gaan zou goed moeten zijn, maar ik zou niet aanraden om te ver te gaan, dat is alles. Op de activeringslimieten van Active Tune kun je wijzigen op welk punt de Active Tune begint te werken op basis van ECT, RPM, TPS, enz ... dat kan een interessant gebied zijn om mee te spelen. Het lijkt vreemd dat de terugslag zo luid zou zijn, ik zou zeggen: blijf werken aan het perfectioneren van je kaart en kijk waar je in de loop van de tijd hier kunt komen. Bedankt, Jason A.

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Nogmaals bedankt Jason, dat is goed om te weten met het ontstekingstijdstip. Ik zal zeker ook het activeringspunt voor het actieve deuntje bekijken, onder welke kop vind ik dat en welke kant moet ik op met de nummers? Ik neem aan dat dit betekent dat de actieve melodie eerder begint met stemmen? Nogmaals bedankt

  • drz440@live.co.ukdrz440@live.co.uk Berichten: 51Verified User

    Hallo, voor iedereen die dit probleem heeft, heb ik het nu opgelost. Ik ging eigenlijk door en monteerde een harnas aan de zijkant van de fiets om een basiskaart te maken, maar de motor liep nog steeds op dezelfde manier terug. Het bleek te maken te hebben met mijn gaskleptoewijzing. In de nulgaskolom had ik de gasklep, dus deze stond nog steeds open bij 1.44% om het remmen op de motor te verminderen en om de gasklepovergang soepel te laten verlopen. Dit veroorzaakte op de een of andere manier het terugslag, mogelijk te veel brandstof toen ik de gasklep begon te openen? Hoe dan ook, het is nu allemaal opgelost en het is zijdezacht. Bedankt voor je hulp, hoewel Jason, het is fijn om de steun van jullie te hebben bij ftecu.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, ik ben blij dat je naar een aantal dingen hebt kunnen kijken en het hebt opgelost. Geniet van de rit! Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.