Helpforum

Yamaha MT-07 Flash- en brandstofkaarten vragen

ssamsuominen@gmail.comssamsuominen@gmail.com Berichten: 9Verified User

Ik heb onlangs de FTecu-kit op mijn fiets geïnstalleerd en geflitst met het onbeperkte bestand. Werkt prima en heb geen klachten, maar bij het scrollen door forums en discussies begon ik me een paar dingen af te vragen. OPMERKING: ik heb een SC Project conische versie en voorraadopname (EU-model). 1) Ik heb dat gelezen en heb zelf gekeken dat het onbeperkte bestand voor de MT07 zeer agressieve ontstekingstijden heeft. Is dit gevaarlijk voor de motor, aangezien die van de voorraad redelijk laag zijn vergeleken? 2) Ik weet dat het onbeperkte bestand een "basiskaart" is om te beginnen met afstemmen, bijv. een kaart die is gemaakt met volledige uitlaat en high flow filter correct? Lees ook dat het onbeperkte bestand is gemaakt door software en niet echt goed is getest. Ik weet zeker dat dit niet het geval is, maar bevestig dit alsjeblieft. 3) Ik zal ActiveTune niet kopen en de brandstofwaarden in de cellen helemaal niet veranderen. DAT gezegd hebbende, moet ik het onbeperkte bestand gebruiken (aangezien het op geen enkele manier of op de lange termijn schadelijk is) voor mijn MT07 OF het bestand met de aandelenkaart en een brandstofkaart van de Power Commander importeren vanaf hun site. Ik ben me ervan bewust dat ze geen specifieke hebben voor mijn setup, maar kies degene die het beste lijkt te passen? 4) Kunt u mij verzekeren dat als ik het onbeperkte bestand zou gebruiken (zonder een brandstofkaart te importeren) het goed genoeg zal werken en niet mager? 5) Laatste ding, ik merkte dat decel-popping enigszins was verminderd, kan het op enigerlei wijze volledig worden verwijderd en waarom vertraagt het nu boven 4k rpms (niet wanneer het niet was afgestemd)?

Comments

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, 1: De timing van de ontsteking is aan de meer "extreme" kant vergeleken met andere motoren die we hebben gedaan. Persoonlijk denk ik niet dat het nog steeds zo erg is en we hebben genoeg mensen gehad die het runnen. Als u er nerveus over bent, zet dan voor de zekerheid het contact wat zachter of kopieer de waarden van de aandelenkaart over. 2: Dat is allemaal correct, behalve het deel van het bestand dat door software wordt gemaakt en niet wordt getest. De Unrestricted is een goed startpunt voor de meeste fietsen, maar het is een kaart waarvan is bewezen dat hij goed werkt op een fiets. Als u op zoek bent naar de ideale kaart, dan wilt u een dynotune en / of de Active Tune-kit. 3: Ik zou bij het Unrestricted-bestand blijven en de standaardontsteking kopiëren als je je daar nog steeds zorgen over maakt. 4: U moet kunnen zien of de motor te mager of te rijk loopt en wijzigingen aanbrengen om dit te compenseren als u de waarden niet handmatig wijzigt of een Active Tune-kit koopt. Als je op zoek bent naar een perfect bestand dat specifiek is voor de mods die je hebt, raad ik je aan contact op te nemen met 2WheelDynoWorks over het kopen van een van hun op maat gemaakte bestanden. 5: Decel popping komt veel voor bij motoren met een volle uitlaat. U kunt meestal uw best doen om het allemaal af te stemmen met enkele brandstofveranderingen, maar het is moeilijk om het op sommige modellen volledig te elimineren. Bedankt, Jason A.

  • ssamsuominen@gmail.comssamsuominen@gmail.com Berichten: 9Verified User

    Juist, bedankt voor de informatie die ik zal plaatsen in de standaard ontstekingstijden zodat ik me er veiliger bij voel (geen idee wat er mis kan gaan, zelfs als de timing agressief is of waarom er iets mis zou gaan) maar ja. Hoe kopieer ik de aandelenwaarden van de aandelenkaart en hoe plak ik ze in het onbeperkte bestand, en waar specifiek in?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, Open een voorraadbestand dat overeenkomt met uw ECU-onderdeelnummer en open uw huidige bestand. Klik met de rechtermuisknop op "Ignition" in het voorraadbestand en selecteer kopiëren. Klik op uw huidige bestand met de rechtermuisknop op "Ontsteking" en selecteer plakken. Hiermee wordt de voorraadtiming in uw huidige bestand geplakt. Reflash dan eenvoudig uw ECU met uw nieuwe gewijzigde bestand. Bedankt, Jason A.

  • ssamsuominen@gmail.comssamsuominen@gmail.com Berichten: 9Verified User

    Heel erg bedankt, zal knipperen met onbeperkt bestand met de voorraad ontstekingstijden. Indien nodig, zal ik proberen een pc-kaart toe te voegen bovenop het onbeperkte bestand.

Meld je aan of registreer je om te reageren.