Supportforum

Byte av kedjehjul triggar TCS i alla växlar

greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

Hej, jag har nyligen bytt mina kedjor på min Yamaha R1 race 2013. I FT-gränssnittet har jag uppdaterat kedjehjulinformationen för att återspegla antalet tänder på de nya kedjehjulen. Men när jag är på banan går min TCS i alla växlar hela tiden (i en rak på 260 km / h så jag vet att det bakre däcket inte snurrar). Jag har försökt att köra med en GPS-app öppen på min telefon för att jämföra min hastighetsmätare med GPS och de är väldigt nära. Några förslag på hur man uppdaterar ECU med korrekt information så att TCS inte kommer på för ingenting? Tack Jason

kommentarer

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Inlägg: 15Verified User

    111 visningar så jag är inte den enda som har det här problemet ...

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är inte ett vanligt problem med denna cykel, eftersom vi aldrig har hört talas om den tidigare eller hade hänt det på de 12-14 R1 testcyklarna vi har haft här. Gearväxlingen i hastighetsmätaren är endast för exakta hastighetsavläsningar som det låter som du får. Du kan prova att blinka cykeln tillbaka till lager eller sätta tillbaka växeln till lager för att se om ditt problem försvinner, men jag har ingen bra riktning att ge dig i frågan. Cykeln har redan inte TC-justeringsförmåga från lager i ECU-filen. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.