Helpforum

Het wisselen van tandwielen activeert TCS in alle versnellingen

greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

Hallo, ik heb onlangs mijn tandwielen vervangen op mijn Yamaha R1-racefiets uit 2013. In de FT-interface heb ik de tandwielinformatie bijgewerkt om het aantal tanden op de nieuwe tandwielen weer te geven. Wanneer ik echter op het circuit ben, schakelt mijn TCS de hele tijd in alle versnellingen (in een rechte lijn van 260 km / u, dus ik weet dat de achterband niet draait). Ik heb geprobeerd te rijden met een gps-app open op mijn telefoon om mijn snelheidsmeter te vergelijken met GPS en ze zijn heel dichtbij. Eventuele suggesties voor het bijwerken van de ECU met de juiste informatie zodat TCS niet voor niets opkomt? Bedankt Jason

Comments

  • greener.jay@gmail.comgreener.jay@gmail.com Berichten: 15Verified User

    111 keer bekeken, dus ik ben niet de enige met dit probleem ...

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User

    Hallo, dat is niet een veelvoorkomend probleem met deze fiets, omdat we er nog nooit van hebben gehoord of dat is gebeurd op de 12-14 R1-testfietsen die we hier hebben gehad. De versnellingsverandering in de snelheidsmeter is alleen bedoeld voor nauwkeurige snelheidsmetingen waarvan het klinkt alsof u deze krijgt. Je kunt proberen de fiets terug naar de voorraad te laten flitsen of de versnelling weer op de voorraad te zetten om te zien of je probleem verdwijnt, maar ik heb geen goede richting om je over het probleem te geven. De motor heeft al geen TC verstelbaarheid uit voorraad in het ECU bestand. Bedankt, Jason A.

Meld je aan of registreer je om te reageren.