Supportforum

Om IGN Map. MT-07

aaaaaa Inlägg: 15Verified User

Hallå. Varför finns det så många IGN-tabeller? Vad är varje roll? (# 0 ~ # 17

)

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, om du tittar på ditt kartindex låter det dig välja vilken karta du vill ha för en viss växel i varje cylinder. Tack, Jason A.

  • aaaaaa Inlägg: 15Verified User

    Jag förbises kartindex. Ledsen tack Jason

  • matt_ariel@comcast.netmatt_ariel@comcast.net Inlägg: 6Verified User
    redigerad March 2020

    What/Where is this map index? hittade den

  • ThomasThomas Inlägg: 7Verified User

    Hej Jag vill ställa in antändningstabellerna manuellt baserat på lagertabellerna eftersom jag inte var nöjd med de resultat jag fick efter att ha använt "obegränsad" -fil. Jag behöver verkligen rensa tvivel om (Cylinder / Gear) kartindex innan jag börjar. Kartan index (Cylinder / Gear) i applikationen visar: Cylinder 1 Gear # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 # 6 Map # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 # 6 Cylinder 2 Gear # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 # 6 Karta # 7 # 8 # 9 # 10 # 11 # 12 Stämmer det att kartor: 0 13 14 15 16 17 inte används? När jag tittar på tändningskartorna från "lager" -filen ser jag att: Karta 1, 2 är liknande karta 4, 5, 6 är lika kartan 7, 8 är lika kartan 10, 11 liknar och liknar 12,13, 14,15,16,17 (som också är lika) Karta 0, 3, 9 är felmonterade! Jag misstänker att kartläggningen (Cylinder / Gear) är fel eftersom det visar en brist på konsistens mellan Cyl 1 och Cyl 2 baserat på värdena i tidtabellerna. Baserat på värden och likheter i kartorna skulle jag gissa att kartläggningen (Cylinder / Gear) kan vara: Cyl 1 + 2 (kall motor?) Växel # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 # 6 Karta # 0 # 3 # 6 # 9 # 12 # 15 Cyl 1 Gear # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 # 6 Map # 1 # 4 # 7 # 10 # 13 # 16 Cyl 2 Gear # 1 # 2 # 3 # 4 # 5 # 6 Karta # 2 # 5 # 8 # 11 # 14 # 17 Jag kunde ha fel och detta skiljer sig mycket från (Cylinder / Gear) kartindex i applikationen. Har någon räknat ut det här?

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, du har rätt när du säger att kartor 0 13 14 15 16 17 inte använder det sätt som är inställt. Nu kan du ändra detta. Om du gillar att du kan göra att alla kör samma IGN-karta är den helt anpassningsbar. Kartan som den använder är det exakta numret som inte anges. Om du inte verkar gilla kartan med den använder du bara den för att använda en annan karta eller ändra kartan själv, eller båda! Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.