Supportforum

Z 400 blinkade misslyckades och licensen kan nu inte användas.

sakuraicyrus@gmail.comsakuraicyrus@gmail.com Inlägg: 22Verified User

Igår köpte jag just en licens för min Z400, och iprepare toi blinkade min ECU efter att den blinkade mjukvaran berättade att falshed misslyckades. Behöver spruta igen. Så jag ropade ner kraften och avbryter kontakten med hårdheten. Vill återigen fylla på igen men programvaran säger till mig att min ECU inte är registrerad. Men jag kontrollerar att SN hittade att statusen är försökt.

Sn Nr är 505BF125 kan du hjälpa mig att ta reda på vad som händer med mig mjukvara?


kommentarer

  • sakuraicyrus@gmail.comsakuraicyrus@gmail.com Inlägg: 22Verified User

    Är någon här som kan lösa mitt problem?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Hej, ledsen för förseningen. Din licens var i försökt tillstånd på grund av ett problem under blixtprocessen, så den har återställts, det borde vara bra att gå.

  • sakuraicyrus@gmail.comsakuraicyrus@gmail.com Inlägg: 22Verified User

    Tack kento nu kan vi blixt för ECU, förresten jag vill fråga hur kan jag ändra tomgångs RMP från ECU-blixt? Och varför fulekarta har SW1 och SW2 för ninja 400?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du ändrar tomgångsvarvtalet genom att förflytta tändningen i mycket små steg. De två olika bränslekartorna är en funktion som finns i många ECU, men det är okänt hur man växlar mellan kartorna. Använd SW1, men om du inte märker någon skillnad i AFR: erna när du gör drastiska förändringar, prova SW2-kartorna.

  • sakuraicyrus@gmail.comsakuraicyrus@gmail.com Inlägg: 22Verified User

    Kära Kento Tack för att du hjälper ledig varvtal nu är redan löst. Och jag såg att vi har den nya produkten till NINJA 400 är OBDII Diagnostic Adapter Harness. Om vi vill att vi ska använda detta sele, vad gjorde vi för att förbereda och bil OBD Scan Tool Vilka typ verktyg du föreslår och kan det rengöra felkoden? Och gjorde andra de bilsökningsverktyg kan göra detta arbete också som din rekommendation? Du vet vi oss är det i Kina. Det är bättre att vi kan läsa verktygen på kinesiska. Det är mer bekvämt。 Väntar på ditt svar och allt är bäst. Cyrus

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, alla typer av OBD-skanningsverktyg bör kunna ansluta och kommunicera till cykeln. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.