2014 R6 Bench Harness and Quickshifter - ECU Pin 21 conflict
johnpaul.craig@gmail.com
i R6
2008-2015 R6 Programmeringssele (Harness Type 3) Quickshifter Harness (Type 1) Jag installerade och blinkade med hjälp av programmeringsselen för några år sedan och har inte rört den sedan (använd Graves-melodi som levererades i programvaran). Jag fick nyligen push / pull quickshifter från ftecu för att lägga till systemet. Instruktionerna säger att fästa den gröna tråden och stiftet i ECU-kopplingen på plats 21. Men plats 21 har redan den orange ledningen från instruktionerna för blinkande sele. Vad ska jag göra just nu? Eller har jag fel quickshifter att använda med det blinkande sele?
Taggade:
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
Efter att ha gjort lite mer grävning verkar det som att jag har det "valfria" quickshifter-sele-kontakten, men att den sele inte matchar mina quicksifter-enhetstrådar eftersom jag antar att den är designad för att anslutas direkt till ecu? Om ftecu push / pull-sensorn kan anslutas till det sel som jag redan har, finns det en adaptertråd eller något jag kan köpa eller byta ut? Jag kan tillhandahålla bilder om det behövs.
QS-sele av typ 1 är avsedd för användning med cyklar som inte har FTECU-blinkande sele installerat. Du behöver typ 7 QS-sele, som är gjord för cyklar med den blinkande sele på cykelsidan installerad.
Skulle du ladda upp installationsfilen för Type 7 QS-sele? Det är inte tillgängligt att granska
Type 7 QS-sele ansluts helt enkelt till ECU-sele-kontakten på cykelsidan.
Tack