Supportforum

Kan inte ändra motorbromsens varvtalsaxel

thom.godward@gmail.comthom.godward@gmail.com Inlägg: 2Verified User

GSXR1000 17k82 ECU-karta Motorbromsningskartor går bara upp till 9600 rpm och jag vill ändra dessa för att täcka hela varvtalsområdet. När jag dubbelklickar och ändrar värdet återställs det till standardvärdena när jag öppnar kartan. Jag försökte länka alla EB-kartor och ändra sedan axeln, men den återställs fortfarande efter att jag öppnat kartan.

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Motorbromsningskartorna är bara justerbara med knapparna + eller - (och deras justering görs bättre med % snarare än sifferändring), och deras justering är begränsad av säkerhetsskäl. För motorbromsning med fullt varvtal måste du justera ETV-baskartorna, men det är mycket mer komplicerat, och not recommended until you fully understand the ramifications of mods on these maps. Jag väntar på att Jason ska förklara i detalj hur detta åstadkommes.

  • thom.godward@gmail.comthom.godward@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Jag skulle föredra att använda ETV-baskartorna, men dessa är också begränsade till ett litet värde (0,93) som inte är acceptabelt för rasändamål. Med R1 kunde jag justera dessa värden mycket högre.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, jag tittar på att lyfta några gränser som ställts in där för dig eller tillåta ändringar av varvtalets axel under motorbromsstabellerna. Ge mig lite tid att titta över. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.