Supportforum

fel: kan inte initialisera 2017 ECU GSXR1000

2»

kommentarer

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad September 2019

    OK, jag ser att du redigerade dina ursprungliga inlägg. Du måste skicka oss den andra ECU så att vi kan ta en titt på den snälla.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    ja förlåt, jag skrev något då när jag kontrollerar jag inser att jag gjorde det fel. på vilken adress kan jag skicka dig min ECU? är det säkert som det är utomlands ....?

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    1010 N. Batavia St. Suite J Orange, CA 92967 Ja, säkert att skicka så länge du packar in det försiktigt och boxar det ordentligt.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vad menar du "Jag inser att jag gjorde det fel"?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Jag försöker först aktivera quickshift en pit-limit på den nya licensen från den nylästa kartan med den nya ECU och det fick mig ett felmeddelande .... men när jag blinkar den nya ECU quickshift det fungerar bra när jag kontrollerar.

  • Trintaviousm@gmail.comTrintaviousm@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    Min blixt har också misslyckats! någon hjälp med detta?

  • Trintaviousm@gmail.comTrintaviousm@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    det här är vad det säger

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du måste se till att din internetanslutning är bra, utan låg signal eller bortfall på grund av överdriven bandbreddanvändning. Eftersom internetanslutningen tappade under blixt, gick din licens i "hardfail" -status, så den har återställts. Du borde vara bra att blinka igen.

  • Trintaviousm@gmail.comTrintaviousm@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    hej tillbaka igen så jag blinkade igen försökte blixt med hjälp av ett annat artikelnummer ecu som råd mig en ftecu "kille jag ringde in och pratade med" och det fungerade efter fixen du gjorde men min bränslepump skulle inte prima så jag sa skruv det jag ska blinka gamla saker tillbaka i det och lämna det i fred och det misslyckades igen med att säga samma sak! Jag är precis bredvid min router och hade inte det här problemet innan jag fick mjukvaran tack. Jag sitter fast i misslyckat läge igen

  • Trintaviousm@gmail.comTrintaviousm@gmail.com Inlägg: 4Verified User

    hela min affär är att jag försöker få startkontrollobjekten att fungera och han berättade för vilken ecu artikelnummer använder och det blinkade till cykeln som min bränslepump skulle prima. så kanske du kan hjälpa mig också få justeringsfunktionen i flashprogrammet för att fungera för startkontroll

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User
    redigerad September 2019

    Bara för att du är bredvid din router betyder inte att du har en solid internetanslutning. Om din internetleverantör har dig på en linje som används en massa människor, kan de suga bandbredd och få din anslutning att sjunka.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Hej, det verkar som om det inte fungerar. den nya ECU I Flash med en ny licens Jag fick ett kontrollmeddelande pumpen fungerar ingen start av motorn. Fakta är att den nya ECU är artikelnummer 17K02 och gamla ECUwas 17K00 så jag försöker skriva tillbaka till kartan originalet sparades under den första läsningen och jag fick det meddelandet efter att ha chekat EU:

    Så jag kan inte blinka den nya ECU igen ?????? !!!!! Behöver du hjälp

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du försökt igen? GSX-R: er är inte så fin med filåren. Men sagt, GSX-R1000 ECU är också något flagnande, du måste ofta försöka några gånger innan ECU svarar ordentligt. Prova också en annan USB-port.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    det verkar som att min bänk sele fick en defekt + tråd ..... tråden bröt när jag släpp kontakten från ECU ... antar att den var svag ....

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    hej, jag fixar sele, det fungerar vid läsning men fortfarande samma felmeddelande när den kontrollerar ECU innan den blinkar. Jag letar efter en annan dator, olika USB-portar och andra USB Harness ..... fortfarande samma meddelande ovan ..... vet inte vad jag ska göra ...

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du har fortfarande ett problem med din hårdvara. Du kommunicerar fortfarande inte med ECU ännu. Gå till Hjälp> Testgränssnitt> Ingångar. Var inte uppmärksam på de färgade prickarna, var uppmärksam på antalet inom parentes. Lista vilka nummer som visas med strömmen av och på. Endast ingångar, prova inte något annat test.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    HI, med strömförsörjning på: (26) & (36) med strömförsörjning frånkopplad: (0)

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Jag använder GSXR lagerbatteri

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Jag försöker en andra gång och nu har jag bara (36) med ström på

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Försök skriva tillbaka lagerfilen som matchar ECU-artikelnumret tillbaka till ECU.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    Min nya ACU är 32920 K 02. Detta är samma meddelande och jag får samma meddelande Status: Fel vid läsning av licens och samma felmeddelande med någon annan karta filer (jag försöker en 17KG2) och även med mitt gamla ECU och samma felmeddelande

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Du har fortfarande ett hårdvaruproblem som förhindrar kommunikation med styrenheten och servern. Kontrollera alla trådanslutningar noggrant.

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    jag byter USB-sele för att kontrollera, jag har samma problem. måste bara kontrollera med en annan ECU / bänk sele. det säger ecu-licens låst.

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Vårt system visar att det inte finns något fel med dina licenser. Kan du skicka skärmdump av felmeddelandet tack?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    hej igen, så nu när jag har lill mer tid efter loppet (3 månader :)) gjorde jag lite kontroll. så jag testar med mina två USB-sele och även med min bänken sele OCH My Bike Harness: samma resultat, med de två ECU kan jag läsa dem, men varje gång jag försöker skriva på det fick jag "kontrollera ECU" sedan meddelande Fel: ECU låst och dessa ECU fungerar inte på cykeln (fick ett kontrollmeddelande på instrumentpanelen, pumpen och cykeln försöker starta men den kommer inte att spricka), och när jag försöker en bra ECU fungerar allt bra. Jag är redo att skicka dessa ecu av UPS till dig om du inte har något nytt i mitt fall ??? Fabian

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User


    Dessutom vet jag att Josh gav mig två race Team-pakettest och användning för Bol d'or race, men varför det säger "oanvänd"? vad måste jag göra?

  • Fabienlambert@orange.frFabienlambert@orange.fr Inlägg: 44Verified User

    UP?

Logga in eller registrera dig för att kommentera.