Supportforum

FTECU-funktioner / frågor för R3 / 25

Jasonsarmiento520@gmail.comJasonsarmiento520@gmail.com Inlägg: 9Verified User

Hej! På grund av militära åtaganden har jag inte varit hemma medan jag inte har orolat med FTECU på ett tag. Jag har några frågor: Cykeln i fråga är en Yamaha R3, abs-version 2017, köpt i Japan. Jag har också en R25 ECU eftersom jag ägde den cykeln tidigare men flyttade tillbaka till en R3. Är datorns bränsleimport en ny funktion? Jag minns inte att jag såg det när jag var hemma och krossade med FtECU. Efter att ha rotat med FTECU och de olika kartorna tillgängliga, bestämde jag mig för att återgå till aktiekartan och köpa en PCV eftersom det fanns en karta inställd på exakt samma avgaser och filter som jag använder. Jag har skurat det här forumet och det verkar som att vissa människor hade problem med att använda PC-bränsleimportfunktionen. Jag har personligen aldrig sett det, men kunde bara ha missat det, eller kanske en ny version av programvaran lagt till den? För närvarande körde FTeCU blinkande ECU, såväl som en PCV. Självklart skulle jag roger köra bara en blinkad ECU, men tills jag kan få den kartan kopierad, måste jag hålla min nuvarande inställning. Skulle jag ha rutan ”lager O2” markerad eller avmarkerad med PCV på plats? Kan någon uppdatera mig på immobilisatorn och Inj decel cut-funktionerna? Har jag fel att säga att det skadade avbrottet är vad som minskar motorbromsningen? Om så är fallet, är det justerbart? Jag vet att röra i programvaran kan svara på många av mina frågor, men som nämnts är jag hemifrån på grund av militära åtaganden för tillfället men vill kunna röra mig och ha lite kunskap innan jag kommer hem. Tack vänliga förskott för hjälp!

kommentarer

• jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

Hej, jag gick igenom och försökte lägga till PC Fuel Import-funktionen på varje karta som vi hade tillgängligt, så det är mycket möjligt att det är en ny funktion. Om du har tagit bort Stock O2-sensorn vill du att den ska vara inaktiverad. Injector Decel-klippet hjälper till att slå av / på gasbrott. Så när Injector Decel-nedskärningen är INAKTIVAD blir din på / av-gasspjäll smidigare. Tack, Jason A.

• Jasonsarmiento520@gmail.comJasonsarmiento520@gmail.com Inlägg: 9Verified User

Jason, tack för svaret. Jag kommer hem om några dagar så jag ska testa det här. För närvarande är O2-sensorn fortfarande på. Om jag lämnar den på men avaktiverar den i blixtljud, kommer cykeln inte att känna igen att den är där, rätt? Jag har hört att när sensorn fortfarande är på / aktiverad kommer ECU att försöka göra ändringar på kartan, vilken typ av besegrade dess syfte, nej? Jag borde vara hem om några dagar, så jag kan följa upp om PCV Fuel Import-funktionen fungerar. tack igen för svaret!

• jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

Hej, om du inte har en kontakt för din avgaser kan du lämna O2-sensorn på den och bara inaktivera den i blixt. Jag skulle dock föreslå att du kopplar bort O2-sensorn från dess lagerplugg men också. Tack, Jason A.

Ok så jag kunde använda importfunktionen, men tyvärr tror jag inte att den fungerar korrekt. När jag importerar det händer det:

så ser det ut innan hand OT2Qfvti4DzR07

• kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Det finns en korruption i PCV-filen som du importerade. Vänligen hämta en ny PCV-fil och importera den.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.