Voorraadkaart zonder FT Lock
Ik heb hulp nodig bij het verwijderen van de FT-kaarten en het terugbrengen van de ECU naar de fabrieksinstellingen zonder dat deze vergrendeld blijft met FT-codering. FT mensen, ik heb zowel gewone als onbeperkte kaarten geprobeerd voor mijn 17K92 ECU. De stuurklep voelt alsof hij vergrendeld is! Moeilijk om de balken te verplaatsen, maakt niet uit of deze is ingeschakeld of uitgeschakeld. Omdat ik in Japan woon en hier de fiets heb gekocht, heb ik zelfs de Japanse kaarten (17KC2 en 17KC0) geprobeerd. De stuurdemper is goed met deze twee kaarten, maar in de 4e versnelling bij 10.000 RPM begint de toerenlimiet en in de 5e versnelling gebeurt dit bij 8.000 RPM. Ik ging naar een ECU-tuner hier genaamd MotoJP, en hij zette mijn fiets op zijn dyno om te ontdekken dat de toerenbegrenzer niet correct werkt. Hij gebruikt geen FT. Hij zette een reserve-ECU op mijn fiets met zijn mapping, en alle problemen zijn verdwenen - volledige onbeperkte kracht. Ik wilde dat hij zijn kaart laadde, maar na FT te hebben gebruikt, is het onmogelijk. Het is vergrendeld en gecodeerd. Kan ik FT vragen om mijn ECU weer op voorraad te brengen?