Supportforum

Efter blixt med ny ftecu-programvara slutade qs / autoblip att fungera

Efter att jag uppdaterade min FTECU till den senaste mjukvaran och återflaskade min ECU (enda ändring jag gjorde var att a / b / c-lägen gasspjäll för tråd. Min quickshifter och autoblipper slutade fungera. Någon annan har detta hänt? 2018 GSX-R 1000 q / s autoblip köpt från ftecu.

kommentarer

• kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Vi undersöker detta.

Du använder en begränsad fil. Är du säker på att du har aktiverat dina R-funktioner i filen när du blinkade den?

• jamesmatthew2011@gmail.comjamesmatthew2011@gmail.com Inlägg: 6Verified User

Ja R Funktioner är aktiverade Jag kommer att spela om igen men de är aktiverade och jag kan ställa in QS i konsolen.

Återblinkade med en gammal obegränsad fil som jag först använde förra året och den fungerar nu. Jag ersatte också TO-sensorn så jag var inte säker på vilken som var problemet men dess fungerar. Tack

Glad att du kunde få det att fungera. Problemet med tredje parts begränsade filer är att det inte är mycket vi kan göra när det gäller felsökning eftersom de är låsta, och ofta raderas det verkliga filnumret eftersom någon byter namn på filen.

Ärligt talat har ingen aning om hur jag valde en tredje part begränsad fil, jag har alltid valt dina obegränsade filer som en baslinje och gjort ändringar därifrån .... i alla fall tack för att du såg det och gav mig uppdateringsinformationen.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.