Supportforum

Yam 13s r6

ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

Hej killar hoppas att allt går bra. Jag har blinkat en eu r6 ecu med en USA-karta och tagit bort immobilen, perfekt. mappade härlig. Jag har lyckats sluta med en mycket oförutsägbar tomgång. Börjar högt och arbetar sig ner oavsett driftstemp. bra när du rider bara en oro egentligen. alla råd skulle accepteras starkt. Hilsen Steve

kommentarer

• kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

Har du inte gjort några andra ändringar än den amerikanska filblixten med startspärren inaktiverad?

• ndm295@gmail.comndm295@gmail.com Inlägg: 35Verified User

Tyvärr gjorde jag det. Han kör ett öppet rör, så jag importerade hans pc3-karta. Frågan var där men jag tänkte inte så mycket på det. Jag vet att jag har ett fullt Akropovic-system på henne och problemet är fortfarande kvar. Tror du att pc3-kartan kan vara ansvarig. I kartinformationen under ledig kontroll har us-modellen tre undermappar som eu har två, eller visa versa. Jag försökte kopiera och klistra in eu-inställningarna på us-kartan men siffrorna stämmer inte. Kanske Celsius mot Fahrenheit ... hälsar Steve

Alla ändringar du gjort (särskilt EU-inställningarna i USA-filen) är säkert orsaken till problemet. Jag skulle föreslå att man blinkar en omodifierad obegränsad USA-karta och sedan börjar därifrån.

Tack för svaret. Jag har blinkat med en generisk kartonkurs och problemet är fixat. Jag har sedan modifierat pc3-kartan för att inte förändra någonting under 6k rpm, problem re visas. Jag har laddat ett lager generiskt igen och problem löst. Jag har försökt att ändra bränsle v tps kartor över 6k endast (genom de enskilda kartorna inte pc3-importen) och problemet visas igen ..? Kommer kartläggning via kartan v bränsle ändras upp till 10% bränsle, skulle du också rekommendera detta? Hilsen Steve

Hur mycket ändrade du TPS vs RPM-kartor? Gör du det via procent eller bara numeriskt? Det är mycket möjligt att dina förändringar över 6000 varv per minut är mycket för höga och att du får återstående bränslefyndigheter som orsakar den tillfälliga höga viloläget. Vi rekommenderar inte att göra ändringar i MAP vs RPM-tabellerna, eftersom det finns många variabler som spelar in.

Kan du skicka oss din fil till sales@ftecu.com snälla.

Filer mailade igår kväll, titta och berätta vad du tycker. Hilsen Steve

Vi tog emot dem, tack, det kommer att gå några dagar innan vi kan titta på dem.

Inga bekymmer, bara kolla. Hilsen Steve

Bara att läsa igenom dina svar igen Kent, ändra bara tps bränslesiffror, kanske 5 till 10 enheter. Hilsen Steve

redigerad August 2019

När du tittar på din fil har din uppvärmnings- / basaktivitetskarta siffror som inte är vettiga. De är helt utanför diagrammet numeriskt. Siffrorna ska representera antändningsförloppet i förhållande till motorns kylvätsketemperatur, och medan 13 är basnumret när det är helt upp till driftstemp är vissa av er i tre siffror. Inte säker på vad du ska föreslå annat än att se om du transplanterar siffrorna från lagerfilen till din fil för att se om det hjälper. Detta är problemet med att använda PC-importsystemet genom att eventuella problem från PC-filerna transplanterar sig själva till FTECU-filen och orsakar fler problem.

Tack vänligen herr, jag kommer att prova detta idag. Hilsen Steve

Logga in eller registrera dig för att kommentera.