Läs och skriv i ECU-felet
hartmann4.p@gmail.com
Jag har problem med mjukvaran (FTECU tunning suite) jag vill inte läsa och skriva i ECU: jag har ett felmeddelande (jag sa): "läs (skriv) ecu error ce ec licenum 7204ECCB är registrerad på Följande användare "min adress" vänligen kontakta ägaren för överföringsförfrågan. "men jag är loggad på programvaran (FTECU tunning suite) !! vad är mitt problem och hur löser det? (jag försöker: -Uppdatera e-posten; - Unistall och installera programvaran) !!
Taggade:
Logga in eller registrera dig för att kommentera.
kommentarer
ECU säger att det erkänner licensen men har inte ett matchande lösenord för att autentisera. Det betyder att ECU har skrivits på (reflashed) med annan programvara. För att reflash den ecu måste du köpa en annan licens.
Jag får samma problem, se tråden under ECU har blinkat en gång med FTECU, ansluten till cykel, urkopplad för att ytterligare ändringar ska göras och nu. Det verkar började sedan nedladdningen av 2.5.4.24-versionen av programvaran
Kent Det är min personliga cykel som jag vill ändra. Denna cykel blinkade av FT Ecu-systemet utan problem genom mitt konto hartmann4.p@gmail.com. Nu vill jag göra några mods och det är omöjligt. Hur kan vi få en lösning på detta problem?
konstig fråga, hmmmm låt mig försöka min ecu.
Klicka på ja i meddelandefönstret där den frågar om du vill skriva över ECU. Skicka sedan en skärmdump till oss om vad som helst felmeddelande kommer upp.
Vänligen skicka en skärmdump av filen du försöker blinka och delnummeret på ECU du blinkar till. Du har flera licenser, och programvaran kommer inte att känna igen en ecu baserad på filen du försöker blinka, även om den ägs av dig.
inga lösningar ??
om du vill skriva
Hej, om du väljer "Ja" när du får det överskrivande meddelandet, blinkar det fortfarande till den ursprungliga licensen? Tack, Jason A.
Hej, eftersom den nya versionen är det värre! Nu ser han inte licensen! Det är normalt ? Tack för dina svar Hartmann Racing Développement
"Status: Misslyckas: oväntat rx 0" betyder vanligtvis ett hårdvaruproblem. Kontrollera noga ditt sele för att se till att trådstiften är fully inserted and seated i kontakten. Selen av typ 3 har också en speciell jumperkontakt utöver det vanliga kontakten. Den anslutningen ska endast anslutas när du kör cykeln, inte när du försöker blixt ECU.
Jag använder Harness Bench som hittar den i perfekt skick. det är verkligen fantastiskt att programvaran varje dag inställning hittar ett nytt problem som inte är samma som första gången.
Idag en ny uppdatering! och fortfarande nytt problem igen!
tyvärr det här är dessa bilder sedan idag
idag
Det här felet är typiskt för en ECU som inte är helt strömförsörjad. Kan du kontrollera din strömförsörjning?
hej det fungerar dock när jag blinkar för det första
Förklara ... Jag har precis chackat ditt konto och alla dina licenser är i ett användbart skick.
När jag försöker blixt ecu får jag ett fel: Initierar ecu-meddelandet och det fortsätter inte. Berätta lösningen.
9A458B412017 GSXR1000Fail Error: Flash Writing Error. Vänligen kontakta support för hjälp. Undantag = (9A458B41) 03/21/2020 06:29:22 AM Är denna licens ogiltig? Berätta lösningen
Problemet har åtgärdats. Försök blixt nu.
Senast använda modellstatus på licensen 9A458B41 03/21/20202017 GSXR1000flash init Tack för ditt stöd. Det spolades korrekt i morse, men sedan andra gången licensen har återkallats och försök att återhämta sig och spola igen var det värdelöst. Berätta varför sannolikheten för framgångsrik skrivning är låg. Tack så mycket.
Jag kunde spolas säkert ikväll. Är kommunikationshastigheten relevant? Om du inte kan spola, oavsett hur många gånger du gör det, kommer det inte att fortsätta som om det är fruset. Jag är glad om du kan kontrollera om det utvecklas annat än att skriva.
Om din internetanslutning är långsam kan din flashprocess ta ett tag. Var tålmodig under processen.