Supportforum

Ny på detta - snälla hjälp

balkor2@gmail.combalkor2@gmail.com Inlägg: 2Verified User

Så jag köpte Active Tune, Graves Full Exhaust, Bike Side sele som jag kunde ansluta och aktiverade Active Tune. Jag lär mig. Det största jag har lärt mig om du gör allt rätt har du inte lärt dig något (felsökning). Under processen hade jag flera filer till vänster och jag tog bort ett gäng som försökte rensa upp det jag ser och jag tog av misstag bort fel. Så NU försöker jag gå in igen och fortsätta att förbättra allt. (eller åtminstone lära sig mer). Nåväl nu går jag in och den säger till mig "Ingen registrerad ECU hittades. Vill du köpa en ny licens för denna ECU?" ECU har inte förändrats (fysiskt). Jag tog precis bort sidofilträdet (och sparade inte någon av dem.) Jag använde filhanteraren och fick den obegränsade filen för min ECU (BAT-8591A-60(US)). Jag trodde att om jag bara läste ECU:n skulle den dra ur den och jag skulle fortsätta men inte fallet för det säger till mig "Det gick inte att ansluta till ECU. Denna ECU-typ är inte läsbar. Var medveten om att läsförsök kommer att misslyckas med denna ECU. typ om inte denna ECU redan har blinkat med ditt konto." den har blinkat. Så jag trycker på ok och det sitter bara där med "Begär ECU-ID..." Jag trasslade till... kan du hjälpa?

kommentarer

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Inte säker på om detta är fallet för dig, men när jag såg hur du fick en bekräftad skrivelse dagen efter, misstänker jag att det är det. När du har lyckats skriva måste du koppla bort tuningkabeln och strömmen från ecu innan du gör nästa skrivning, detta stänger effektivt skrivsessionen i ecu.

  • balkor2@gmail.combalkor2@gmail.com Inlägg: 2Verified User

    Så det korta svaret är att tråden var skadad (Newbie-fråga). Reparerade tråden och allt är bra :)

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Kul att du fick saker att lösa.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.