Helpforum

Quickshifter/Auto Blipper werkt niet meer.

thomsondax@gmail.comthomsondax@gmail.com Berichten: 6Verified User

Ik heb mijn snelle shifter en automatische blipper nu een paar jaar laten installeren en het werkte prima (voor zover ik weet heb ik de fiets slechts voor één daarvan in bezit gehad). Onlangs is de batterij van mijn fiets overleden, het is een slimme lithium batterij dus ik weet niet of dit echt de oorzaak was, maar de timing was onberispelijk, dus ik dacht dat ik het ter sprake zou brengen. Hoe dan ook, ik ben een ritje gaan maken en noch de automatische blipper, noch de snelschakelaar werkt zoals het zou moeten, bij ongeveer 4k RPM en hoger stopt het allemaal met werken; Als het onder die toerentallen ligt, werkt het een beetje "prima", maar ik zal nooit met die toerentallen schakelen. Ik kan de blipper af en toe aan de praat krijgen, maar het is ongeveer één op de 15 pogingen, en werkt voornamelijk alleen bij 1-4k RPM's. Maar zoals ik al zei: als ik met superlage toerentallen probeer te rijden, lijkt het te triggeren. Ik heb de koppelingen parallel en ik heb geen wijzigingen aangebracht in de opstelling sinds deze jarenlang goed werkte. Om het probleem op te lossen, heb ik tot nu toe geprobeerd te verplaatsen waar de koppelingen zitten, mijn ECU opnieuw laten flitsen met hetzelfde flashbestand (Graves volledig systeembestand + QSS ingeschakeld. + Auto Blip ingeschakeld.), Ik heb geprobeerd de sensor met twee versnellingen te controleren stekkers voor continuïteit, ik weet niet of ik met mijn multimeter geen contact kon krijgen met de stekkers, maar het is gewoon een open lus. Ik bedoel, het zal proberen te blip/toeren als ik met mijn koppeling schakel, door het toerental niet te laten zakken (waardoor het systeem denkt dat het toerental moet overeenkomen), dus het is absoluut geen open lus, ik kreeg waarschijnlijk gewoon geen contact met de verbindingen met mijn multimetersondes. Hoe dan ook, ik kan zelf meer probleemoplossing uitvoeren, maar ik dacht dat ik eerst hierheen zou komen, zodat ik weet waar ik op moet letten. Ik moet de installatie-instellingen nog aanraken vanaf het moment dat deze oorspronkelijk was voltooid, en het werkte met die installatie... Ik heb het gevoel dat het zichzelf misschien in de sluimerstand heeft gebracht. Als laatste om op te merken: waar de draad in de hoofdsensor in de verbinding gaat, was deze niet afgedicht, de zwarte draadhuls was eruit getrokken en de twee interne draden waren ongeveer een millimeter blootgelegd (geen blanke draad, alleen de zwarte hoofddraad hoes zat niet meer in het sensorgat?, heb er uiteindelijk een beetje siliconen omheen gedaan voor het geval water besluit er een weg in te vinden... ik weet niet lol. Met Standard Shift, ook gecontroleerd of de pluggen van de schakelsensor waren aangesloten Maar nogmaals, ik moet de installatie-instellingen nog aanraken, 1 week geleden werkte dit allemaal.

Comments

  • thomsondax@gmail.comthomsondax@gmail.com Berichten: 6Verified User

    Vergeten te vermelden dat dit voor een Yamaha FZ-10 uit 2017 is. Ik heb het gevoel dat het waarschijnlijk de sensor is, maar het doet pijn (voor mij lol) om nog een $220 op een nieuwe sensor te laten vallen, wat hoe dan ook een gok zou zijn. Ik veronderstel dat ik het allemaal uit elkaar zou kunnen halen en alle verbindingen opnieuw zou kunnen aansluiten.

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Berichten: 102Staff User

    Als u denkt dat het slecht is, kunt u het opsturen om te testen.

Meld je aan of registreer je om te reageren.