Supportforum

2006 R6 Startar inte efter blixt

nyw197@gmail.comnyw197@gmail.com Inlägg: 1Verified User

Hej, jag skrev en blixt på min ecu efter att jag installerat min ecu på cykeln, cykeln skulle veva men startar inte min ECU är 2C0-8591A-30 och filerna på filhanteraren är bara 2C0-8591A-20 US och 2C0-8591A- 31 CAN När jag provar den kanadensiska versionen kommer den inte att skriva den i ecu men den fungerar med den amerikanska versionen, snälla hjälp!!

kommentarer

  • G.JAGETIC@GMAIL.COMG.JAGETIC@GMAIL.COM Inlägg: 1Verified User

    Fick samma sak med min 2018 MT07, blinkade rätt fil och nu får jag 3 felkoder och cykeln startar inte. De sa åt mig att rensa koderna med OBD2 men läsaren kommer inte ens att ansluta. Fick du din lösning?

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Till nyw197@gmail.com Det här problemet löstes via e-post men jag kommer att sammanfatta här. Ecu-artikelnumret (-30) har inte definierats. När du försökte skriva -31-filen fick du ett felmeddelande så du försökte sedan -20-filen. Detta skrev, men eftersom det inte stämmer med ditt ECU-nummer så startar inte cykeln. I filen -20 under ecu-inställningar finns det US harness config true/false, ändrar det till false, din cykel startar nu men kör magert vilket du nu måste justera i kartorna. Eventuella felkoder du kan få kan bero på skillnaden mellan -30 och -20. Eftersom du först skrev en fil till din ecu som inte har definierats kan vi inte extrahera stockbilden från din ecu.

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Inlägg: 102Staff User

    Till G.jagetic@gmail.com Vi arbetar också via e-post och en annan du postar du startade så jag kommer att kommentera där.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.