Supportforum

Stekt original styrenhet 2016 Yamaha YZF-R1M ersättningsstyrenhet kan inte aktivera samma auto-blipperauto-blip

Jag köpte en ersättning på ebay begagnad, båda har samma artikelnummer. Jag tror att jag har gjort något fel med mina kablar (som jag ringde in och efter några förslag satte jag tillbaka alla ledningar i ecu-kabelnätet som fixade att jag inte kunde skriva till ECU)", hittade jag en dag efter, en blåst vänster fläktsäkring, sedan en bränd vänster fläktmotor. Sätt i ny vänstra fläkt och ny säkring, men felkoden 45 försvann inte, även efter att ha gått in i diag 3 gånger och inte kunde rensa 60, 61, 62 eller 63, genom att slå på startknappen och tillbaka till av. Jag satte den andra styrenheten (från ebay) i R1M och inga felkoder. Jag kunde rensa koderna i 60, 61, 62 och 63. Så jag går för att flasha den och jag betalade ytterligare en $100 för en licens, men nu står det att min blipper inte är aktiverad. Kan ni återställa autoblipper-licensen så att jag kan använda den i min ersättningsstyrenhet. Tack KG

kommentarer

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Inlägg: 25Verified User

    BTW Blinkar med Windows 10 pro på en dual boot Valve Steam Deck

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Inlägg: 25Verified User

    Besvaras av ett telefonsamtal måste du betala för autoblipper aktiveringskod när du flyttar den till en annan ECU, även om den ersätter din gamla ECU.

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Inlägg: 25Verified User
    redigerad September 2022

    Efter 800 miles får jag återigen samma problem, men på ny ecu, vilket är felkod 45 "Fel i ECU intern krets (strömkällans självavstängning fungerar inte" 2:a ECU för att gå in i haltande läge och inte rensa felkod 45 . Så frustrerande!!!

  • kgsiani@gmail.comkgsiani@gmail.com Inlägg: 25Verified User

    FELKOD 45 FIXAT!!! Genom att följa felkod nr. 45 diagnostiska steg från servicemanualen. Jag hittade en lös tråd Röd-Grön som går från Big Connector på ECU till Backup Fuse upp av vänster ljus. Den satt inte hela vägen in i den stora kontakten, efter att ha låst upp kontakten och tryckt in kabeln flera mm i kontakten kunde jag äntligen rensa felkoden på båda ECU:erna (jag köpte en annan och trodde att min ECU var stekt). Lös ledning uppstod vid installation av Bike Side FT ECU-sele. Japp mitt fel!

Logga in eller registrera dig för att kommentera.