Supportforum

2018 R1

haowiekaboom@yahoo.comhaowiekaboom@yahoo.com Inlägg: 5Verified User

Hej, jag byter äntligen till ett 3/4 decat avgassystem och jag har redan flashat det med den obegränsade filen. Min fråga gäller O2-sensorerna. Behöver de tas bort? Inaktiverar FTECU-mjukvaran verkligen sensorn eller inaktiverar bara felkoderna för brist på O2-sensor? Om den inte inaktiverar O2-sensorn, hur reagerar ECU?

kommentarer

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Inlägg: 178Staff User

    Sensorerna är inaktiverade och kan tas bort. ECU:n kan behöva lite bränslejustering för att ta hänsyn till avgasförändringen.

  • haowiekaboom@yahoo.comhaowiekaboom@yahoo.com Inlägg: 5Verified User

    Vilket bord skulle jag behöva för att justera bränslepåfyllningen? Jag bokmärkte ett inlägg för ett tag sedan där det fanns en liknande fråga och jason@ftecu svarade nedan. Jag behöver fortfarande uppdatera bränsletanken någonstans? "Jag föreslår att du använder filen Unrestricted för din applikation. Den kartan är i stort sett exakt vad du tror att den är. Vi tar lagerbaskartan och tar bort alla hastighets-/växel-/emissionsbaserade begränsningar och optimerar den för prestanda i allmänhet med ett fullt avgassystem . 3/4-systemet du har kommer verkligen inte att vara mycket annorlunda än ett komplett system så den kartan borde fungera bra för dig. Tack, Jason A."

Logga in eller registrera dig för att kommentera.