Helpforum

Probleemoplossing bankharnas (alleen 6-pins)

jason@ftecu.comjason@ftecu.com Berichten: 1,071Staff User
bewerkt August 2023 in Bench knipperkits

Als u uw ECU aan het benchflashen bent en verbindingsproblemen ondervindt, is er mogelijk een hardwareprobleem. Gelukkig is er een manier om je USB- en bankharnas te testen. Om hardware in de Tuning Suite-software te testen, klikt u op het tabblad "Help" en vervolgens op "Test Interface". Schakel het selectievakje 'Ingangen testen' in. Nu kijken we alleen naar het getal tussen haakjes, de gekleurde stippen doen er niet toe. Test 1: Als alleen de USB en het bankharnas zijn aangesloten, zonder stroom en zonder ECU, willen we 37 zien. Test 2: Als we de USB, het bankharnas en de ECU hebben aangesloten, willen we 0, 10, 20 of 30 Test 3: Wanneer de USB, het bankharnas, de ECU en de voeding zijn aangesloten, willen we 6, 16, 26 of 36 zien. Als het nummer dat u krijgt niet overeenkomt met deze testnummers, is er hoogstwaarschijnlijk een kabelboomprobleem . De cijfers gaan als volgt: 1 is rood/aarde, 2 is oranje, 4 is geel, 10 is groen en 20 is bruin. Als je terugkijkt op het nummer van je test, geeft de som van het tweede cijfer de slechte draden aan. Als u bijvoorbeeld Test 3 doet en 36 krijgt, geeft de 6 Oranje (2) plus Geel (4) aan.

Comments

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Is er iets dat niet alle 3 de tests kunnen aangeven? Ik heb deze test geprobeerd met mijn CBR1000RR-benchside-set 2017 en ik vraag me af of dit de reden kan zijn dat ik problemen heb met het knipperen van mijn ECU? (Ik kreeg / krijg van de ecu een antwoordfout als ik hem de eerste keer probeer te flitsen). Wanneer de test wordt uitgevoerd, krijg ik (1) voor elk testresultaat. Zou dit aangeven dat mijn harnas op de een of andere manier is beschadigd (het is nieuw gekocht en verzegeld aangekomen).

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    1 is uw aardverbinding. Weet je zeker dat het veilig is verbonden met een schoon metalen oppervlak?

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Zo goed als ik kan zeggen dat het is. De verbinding lijkt strak te zitten bij de verbinding tussen de USB en het bankstel. Ik zie niets dat het oppervlak van een deel van de verbinding op de clip blokkeert. Ik heb verschillende USB-poorten en zelfs verschillende computers geprobeerd.

  • kento_ftecukento_ftecu Berichten: 776Staff User

    Heb je al je verbindingen aan beide zijden van het harnas gecontroleerd? Ze bevinden zich allemaal in de juiste posities?

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Ik geloof dat ze in de juiste posities zitten. Het harnas klikt alleen in de usb 1-weg, geloof ik (ervan uitgaande dat de clip correct is uitgelijnd), en de aansluitingen op de ecu zijn voor zover ik kan zien de juiste (grijs / grijs en blauw / blauw). Alle metalen connectoren lijken goed in de plastic behuizing te zitten, maar ik zal de verbindingen later opnieuw controleren met een multimeter als ik het harnas weer in de hand heb. Ik heb wel een aantal foto's van het harnas dat ik zou kunnen uploaden / verzenden als het helpt om te bevestigen dat de pinnen / aansluitingen allemaal op de juiste plek lijken te zijn?

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Als ik de verbindingen opnieuw controleer, zie ik de volgende verbindingen met een multimeter aan beide uiteinden van de USB- en ECU-draagbomen: USB-kabelboom: USB-uiteinde U1 U2 U3 U4 Kabelboomuiteinde ABCD Alleen positie D (kabeluiteinde) sluit aan op positie U1 (usb-uiteinde ). Lezen is 0.0. Positie D leest 1.0 met de posities U2, U3 en U4. Posities A, B en C lezen 1.0 (geen verbinding) ECU-harnas: USB-uiteinde - 1 2 3 ECU-uiteinde Grijze connector xx Groen xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxx Blauwe connector xxxxxxxxxx Rood xxxxxxxxxx Rood xxxxxxxxxx Zwart Voedingsadapter Buiten (wit) Binnen (rood) Grijze connector : Groen verbindt met positie 3 (meetwaarde is 0.0) Blauw Connector: Rood (boven) sluit aan op positie 1 (meetwaarde is 0.0) Rood (middelste) sluit aan op positie 1 (meetwaarde is 0.0) Zwarte aansluitingen op positie 2 (meetwaarde is 0.0) Power Adapter: Outer (wit) sluit aan op positie 2 (meetwaarde is 0.0) Inner (Rood) maakt verbinding met positie 1 (meetwaarde is 0.0) Alle andere combinaties lezen 1.0 (geen verbinding)

  • cjsavage@gmail.comcjsavage@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Sorry als ik iets voor de hand lig, maar zou dit betekenen dat de ecu-zijkabel van de kit in orde is, maar dat de USB-kabelzijde op de een of andere manier is beschadigd tussen de usb-stekker en de clip die op de ecu-zijkabel is aangesloten? Zo ja, is er iets dat kan worden gedaan om de kabel te repareren of moet deze worden vervangen?

  • dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Berichten: 7Verified User

    Ik kreeg het probleem met de 6-pins interface, het informeert altijd Fout, Geen antwoord. De ECU-aansluiting is in goede staat. Misschien stierf Interface?

  • dlhindustry@gmail.comdlhindustry@gmail.com Berichten: 7Verified User

    test 1: show show 6,16, 36 test 2:30 test 3:16, 36 Maar het kan geen ecu knipperen, geen responsfout

  • fishfish Berichten: 1Verified User

    Voor het geval het iemand kan helpen: vandaag had ik geen verbinding en Scott @ ft ecu vertelde me dat de bijna nieuwe laptop een storing moet hebben om van / naar de USB-poorten te lezen. Deze USB-poorten werkten voor al het andere dat erop was aangesloten. Ik controleerde de Universal Serial Bus-controllers in Apparaatbeheer van Windows en zag iets dat ik nog nooit eerder had gezien. Onderaan de boom was een item genaamd USB Serial Converter. Ik dubbelklikte erop en er stond dat de verbinding mislukt was - ik heb de USB-kabelboom losgekoppeld om er zeker van te zijn of de kabelboom de vermelding was met de naam USB Serial Converter en deze vermelding is verdwenen. Dus ik probeerde het stuurprogramma bij te werken en dat werkte niet, maar ik kreeg een dialoogvenster met de vraag of ik Windows Update wilde gebruiken en ik stemde ermee in. Ik ontdekte dat er een BIOS-update moest worden geïnstalleerd. Ik weet niet of de BIOS-update de magische kogel was of dat het Windows er alleen maar toe bracht om de apparaten die waren aangesloten te heroverwegen; maar iets zorgde ervoor dat de juiste driver (opnieuw) werd geïnstalleerd en het werkte. Ik zou de ECU kunnen aansluiten en flitsen. Als uw computer aangeeft dat USB Serial Converter niet correct is geïnstalleerd of iets dergelijks, kunt u mogelijk het item USB Serial Converter verwijderen (in het rechtse contextmenu) en vervolgens uw computer opnieuw opstarten (waarbij de kabelboom de hele tijd is aangesloten) en Windows laten voelen het en installeer de juiste driver. Ik heb dat niet geprobeerd, maar het zou kunnen werken.

  • liburst76liburst76 Berichten: 7Verified User

    hallo. Ik heb het aangesloten op de YZF-R7. Ik zit in de problemen omdat ik niet naar de ECU kan schrijven. Ik heb geprobeerd het harnas te testen. Test 1 → 37. Test 2 → 0. Test 3 → 26. Wat betekent deze code? bedankt.

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Berichten: 191Staff User
    bewerkt June 2022

    Hallo, wat bedoel je met bevestigd aan een R7? Groeten

  • FabledHero@gmail.comFabledHero@gmail.com Berichten: 5Verified User

    alles wat ik krijg als ik probeer te testen is ...


  • cthlocallaghan@gmail.comcthlocallaghan@gmail.com Berichten: 2Verified User

    hoi, ik heb een soortgelijk probleem. Wanneer ik de ecu van 08 R1 probeer te flashen STATUS: GEEN REACTIE blijft komen en de licentie toont een hardfail test1 en test2 komen overeen met de bovenstaande nummers, maar test3 had het nummer 5 resultaat is dit een slechte verbinding??

  • mike@ftecu.commike@ftecu.com Berichten: 178Staff User

    U heeft een hardwareprobleem. Bel of mail en we kunnen u helpen bij het testen van uw hardware.

  • todd@ftecu.comtodd@ftecu.com Berichten: 102Staff User

    Ik heb de titel van het oorspronkelijke bericht gewijzigd om alleen 6-pins toe te voegen, omdat ik zie dat er enige verwarring bestaat bij mensen die deze procedure proberen te gebruiken met 4-pins kabels. De methode voor het testen van 4-pins kabels is niet eenvoudig en als u dit hier probeert uit te leggen, wordt het water alleen maar vertroebeld. Als u vermoedt dat u een slechte 4-pins kabel heeft, kunt u ons een e-mail sturen.

Meld je aan of registreer je om te reageren.