Supportforum

Auto Blipper fungerar inte på min 2017 MT10

kuey996@hotmail.comkuey996@hotmail.com Inlägg: 4Verified User

Hej, följde instruktionerna för att installera den automatiska blipper-quickshifter-satsen och aktivera den automatiska blippern på bänken. Det fungerar ok vid uppväxling, men nedväxling utan blip, något annat sätt kan gå fel? Min ECU är B67-8591A-00

Taggade:

kommentarer

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User
    redigerad May 2022

    Hej, kan du skicka mig bilder på din installation? Och vilket konto blinkar du med? Hälsningar

  • kuey996@hotmail.comkuey996@hotmail.com Inlägg: 4Verified User

    Hej Min cykel kör gp-växeln, och klar med smogblock-off-plattor. Den första testade jag att växlingssensorns signalutgång upp och ner är okej, och justerade kopplingsstången och se till att växla upp och ner på samma tryck på sensorn Det andra problemet, jag har att jag köpte fel auto blipper-kit, det är för FZ10, inte för MT10, kontakten är fyrkantig, inte den runda, det är okej jag hade modifierat den till runda ett och koppla in stift 12 på smail radkopplare (jag var orolig att det är möjligt att motståndet i kontakten är annorlunda, gör signalen för svag? eftersom jag förenade den runda kontakten och den gröna tråden genom att löda) Jag försökte skriva tillbaka det till lagerkartläggningen, aktivera den automatiska blippern , fungerar inte fortfarande Och skrev tillbaka till den obegränsade kartläggningen, auto blip fungerar inte fortfarande Låt mig veta vad jag kan göra? Jag har redan gjort vad jag kan! Dessa är hårdvaruproblem eller mjukvaruproblem? Det värsta är att jag inte är på staten, och det tog mig så mycket tid att fortsätta försöka, inte riktigt nöjd alls...

    Ad1jycYu1CEoamm8cOaG7Ad1jycY1CEoaMM8COAg7

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User
    redigerad May 2022

    Hej, satte du tillbaka kabeln du tog ut från den större 3-radiga kontakten? Har du också bytt QS-sensorkontakterna eftersom du är i GP-skifte? Hälsningar

  • kuey996@hotmail.comkuey996@hotmail.com Inlägg: 4Verified User

    Hej Eftersom jag modifierade den lilla 4-radiga kontakten fungerade inte, jag hade försökt koppla in stift 2 på en större 4-radig kontakt (FZ10-stilen), men bränslepumpen fungerade inte när tändningen var på. Jag försökte byta QS sesnor-kontakter när den automatiska blippen inte fungerade på vägen som jag tog för provtur (ingen upp quicklshift och ingen blippning efter byte) Jag kollade runt hårdvaran, varje chans att jag gjorde fel Och nu satte jag tillbaka den i små 4 rader kontakt (MT10-stilen), jag väntar fortfarande på goda nyheter från dig

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej Stämmer stiftet du sätter i exakt? Och Auto Blip är säkert aktiverat? Du kan behöva en ny AB-sele. Hälsningar

  • kuey996@hotmail.comkuey996@hotmail.com Inlägg: 4Verified User
    redigerad May 2022

    Hej Du ger mig ett ljus, jag ger nästan upp Jag zoomar in grafiken för MT10 auto blipping kit Äntligen fick jag svaret, ab-selarna är olika mellan MT&FZ, inte bara olika på den gröna tråden av auto blipping Lite tufft upp sele av FZ-typ, det var en lång resa med försök och misstag, det bröt till så småningom😭 Skål

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, kul att du kunde hitta på något. Hälsningar

Logga in eller registrera dig för att kommentera.