Supportforum

Inget svar från ECU (hardfail)

gome178@163.comgome178@163.com Inlägg: 28Verified User
  1. Jag använder sidosele för cykel (6-stifts sidosele för cykel typ 4) )flash min cykel. när jag installerar linan och öppna nyckeln kan jag inte starta cykeln. instrument panel show error code(err h1)
  2. I try to flash ecu, software show "no reponse"
  3. I restore 34 pin black wire, the bike can start, but still can't flash ecu。
  4. Note: ECU stamped Part Number: 2DR -8591A-20(JP)
  5. Programvarans läs ecu-artikelnummer är 1DR-8591A-00(EU) rwbcCsL3h26qzNbMx2dHkFhkNx26qzNbMx2ihFhkNx26qzNbMx2ihKzFhkNx2x26qzNbMx2ihKi

kommentarer

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, ECU-artikelnumret kräver en 6-stifts cykelsele av typ 11. Den ECU:n är inte heller läsbar. Använd rätt sele för att undvika skador på din ECU

  • gome178@163.comgome178@163.com Inlägg: 28Verified User

    Förlåt, jag gav fel information. Jag använder 6-stifts cykelsele typ 11. ECU:s artikelnummer 2DR-8591A-20(JP) kan inte levereras för ftecu nu? Om jag anger detta artikelnummer ECU, kan programvaran snart leverera för detta?

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Vi har en fil för det ECU-artikelnumret. Det finns under MT09>2014-2020-mappen. Om du fortfarande får inget svar, se till att din Bike Side Harness är korrekt installerad och utför 6-Pin Harness Test som finns på framsidan av forumet. Även när du blinkar med hjälp av en cykelsele behöver du inte koppla ur något under processen. Använd bara knappen på/av när du uppmanas. Hälsningar

  • gome178@163.comgome178@163.com Inlägg: 28Verified User

    HI, Bike Side Harness är korrekt installerad och utför testreturmeddelande 36( Tested is ok )。 Jag kan inte starta min cykel när Bike Side Harness är installerad, cykelns instrumentpanel visar felkod(err h1). Jag kan starta min cykel när jag kopplar bort selen 34pin (svart kabel) 。 Hälsningar

  • octavio@ftecu.comoctavio@ftecu.com Inlägg: 191Staff User

    Hej, Bike Side seletestet är ett mer konkret test än gränssnittstestet. Det låter som att du kan ha kortslutning när du kopplar in den svarta sladden. Skicka mig bilder på dina kopplingar och installation av cykelsele för att granskas. Bakifrån och framifrån av kontakterna samt de svarta kablarnas anslutningar tack. Du kan skicka dem direkt till mig. Hälsningar

Logga in eller registrera dig för att kommentera.