Supportforum

Hur hittar/skapar man rätt låtar?

XSR700OwnerXSR700Owner Inlägg: 3Verified User

Hej allihopa! Undrar var eller hur jag verkligen kan ringa in min cykel. 2019 XSR700 med två bröders avgassystem och luftintagssnorkeln borttagen. Lagerfilter och har bara FTECU-satsen på där. Jag använde ursprungligen den obegränsade baskartan i sig själv men ville ha lite mer av en specifik låt. Jag undrar om någon vet hur eller var man kan få lite mer ordentlig justering gjord på saken. Jag hatar att säga det men jag önskar att jag bara fick 2WDW-blixten, det verkade mycket enklare än så här.. Inget hat alls killar, bara jag.

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, Tuning-kitet är definitivt mer för den person som skulle göra flera ändringar på cykeln och justera saker på egen hand i motsats till att få en blixt gjord av någon annan. Båda metoderna är bra alternativ, det beror bara på vad du vill ha. Har du tittat på att lägga till några PC Fuel-kartor ovanpå din Unrestricted-fil för att se hur den förändringen känns? Du kan fortfarande köpa en fil från 2WDW och få dem att maila den till dig om du vill. Tack, Jason A.

  • XSR700OwnerXSR700Owner Inlägg: 3Verified User

    Hej Jason! Jag har nyligen krånglat med några power commander-kartor och justerat bränsle på egen hand, men det är helt klart bara lite felaktigt. Det går bra, faktiskt lite bättre än bara den obegränsade / pc5-kartan på egen hand, men jag kan inte få på/av-gasreglaget att kännas bra, eller riktigt säga om den är rik/mager och var. Finns det ett verktyg inbyggt i programvaran någonstans där jag kan se all data? Jag skulle vilja se vad ecun gör och vilka förändringar O2-sensorn gör. Jag har lagt till som 5-8% bränsle i som alla intervall från 0-50% gasreglage och 2500-7000rpm och det hjälper med den snåla gasen samt några kraftminskningar tror jag, men jag är bara inte säker och jag vill inte göra ont. cykeln

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, O2-sensorn är en smalbandssensor så den är helt värdelös för alla typer av trimning om det är det du syftar på. Vi har vårt ActiveTune-kit för den här cykeln och som kommer att läsa exakta AFR och justera till AFR-förhållandet som är inställt. Det kitet eller på en dyno kommer att vara det enda sättet för dig att läsa din AFR för korrekt inställning. Jag skulle föreslå att du tar cykeln till en lokal dyno om det finns en, skaffar 2WDW-filen eller skaffar ett ActiveTune-kit. Tack, Jason A.

Logga in eller registrera dig för att kommentera.