Helpforum

Hulp nodig bij het wijzigen van de melodie (zie bericht)

Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Berichten: 12Verified User
bewerkt December 2021 in FZ / MT 09

Hallo allemaal, ik heb een nieuwe 2016 fz09 met een full ft active tune en quickshifter erop. Nu ben ik dol op deze tune-setup en een handvol smaakvolle mods van de vorige eigenaar, behalve één ding dat ik benieuwd ben of ik het kan "afstemmen" of op zijn minst kan afzwakken. Dus ik zal proberen dit zo goed mogelijk uit te leggen. De fiets heeft geen hoog stationair toerental, maar meer nog, het werkt als een kruipversnelling, bijna lol. Als ik aan het rollen ben en de koppeling 100% loslaat en het gas op nul, zoals nul input van de rijder. Letterlijk "gewoon uitwaaien". Het toerental van mijn fietsen zal stijgen tot 2200 2300 tpm en hij wil voortvaren met een snelheid van ongeveer 15 mph zonder gasinvoer. (Fietsen die stationair lopen zijn perfect rond de 1400 of zo, zodra ik de koppeling volledig loslaat en geen gas geef, stijgt het tot 2200 tpm en rolt met de 15 mph) Nu ik nieuw genoeg ben, vraag ik het liever voordat ik schroef Iets aan de hand. Als ik naar de afstemmingssuite ga, wat kan ik veranderen en aanpassen om dit kleine probleem een beetje op te lossen?

Comments

  • jeff_cjeff_c Berichten: 13Verified User
    bewerkt December 2021

    Ten eerste, heeft de vorige eigenaar u ook zijn flitskabel gegeven, of heeft u de ECU-licentie op uw rekeningnummer gezet als u die van uzelf gebruikt? Zonder dat denk ik dat je de ECU niet kunt uitlezen. Of, als hij u het bestand heeft gegeven dat hij gebruikte om te flashen en het bestand niet beperkt, kunt u het bestand openen en de correcties aanbrengen en vervolgens flashen met uw eigen kabel. Zoek uit in welke rijmodus het gebeurt en ga vervolgens naar de kaarten voor die modus onder ETV-basiskaarten. Controleer de allereerste kolom, deze moeten nullen zijn. Indien niet 0, betekent dit dat de gasklepvlinders niet gesloten zijn wanneer de gasklep gesloten is.

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Berichten: 12Verified User

    Ja, ik heb zijn login- en datalink-kabel en ik kan hem aansluiten, nu gewoon de ETV-kaarten hier omhoog trekken, dus in STD-modus wordt de hele eerste kolom op nul gezet, behalve dat 790 en 800 tpm overal op .57 staan versnellingen In de A-modus staat de hele eerste kolom op 1,01 helemaal naar beneden over alle versnellingen. En in B-modus wordt de hele eerste kolom op nul gezet, behalve dat 790 en 800 tpm in alle versnellingen op .57 staan. Dus om te verifiëren in alle modi, zou ik mijn hele eerste kolom op nul moeten zetten?

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Berichten: 12Verified User

    Nou, ik heb alle kolommen op nul gezet en het daalde tot ongeveer 10 mph, het voelt nu een stuk beter controleerbaar, idk wat deze op voorraad zijn zonder gasinvoer, maar 15 mph leek een beetje overdreven.

  • jeff_cjeff_c Berichten: 13Verified User

    Dus het gaat nog steeds vanzelf bij 10 mph met de gasklep dicht? Controleer de ETV Decel Maps, A Mode Gear 1. De kolommen zijn RPM's en waarden boven 100 houden de vlinders in feite een beetje open.

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Berichten: 12Verified User

    Ik zal ze controleren zodra ik thuis ben en kijken waar ze zijn, ik ben langzaam aan het uitzoeken wat alles doet, dus ik waardeer de hulp. ik denk dat de vorige eigenaar een aantal dingen heeft gekopieerd en geplakt en dat het te ver ging, althans dat vermoed ik.

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Berichten: 12Verified User

    Ok, het lijkt erop dat de deceleratiekaarten 100 zijn in alle 3 de modi tot 4500rpm, dan komt het omhoog

  • jeff_cjeff_c Berichten: 13Verified User

    Als u de ETV Decel Maps opent, maar niets verandert en vervolgens het bestand of de Tuning-suite probeert te sluiten, verschijnt er dan een venster met de vraag of u de wijzigingen wilt opslaan? In de oudere versies van de Tuning Suite waren er geen veiligheidslimieten voor welke waarden je in de kaarten kon zetten, maar later legde FTECU er limieten op. De vorige eigenaar had destijds enkele waarden voor ETV Decel-kaarten kunnen gebruiken, waardoor de fiets vanzelf zou kunnen cruisen, maar als u nu de kaart opent, past de software automatisch de veilige waardelimiet toe wanneer de kaart wordt weergegeven, zodat u kan niet zien wat de onveilige waarde was. De enige manier om erachter te komen is als je het bestand probeert te sluiten en er staat dat het bestand is gewijzigd, ook al heb je niets veranderd, omdat het de software was die de waarde veranderde om de veiligheidslimiet te respecteren. Met de huidige software kunt u bijvoorbeeld niets hoger dan 100 invoeren voor de eerste 4 kolommen in de Decel-kaarten. Maar het kon een paar jaar geleden gedaan worden en het was toen mogelijk om de fiets op die manier te flashen, maar als je nu de Decel-kaarten opent, worden de waarden automatisch beperkt tot 100. Hoe dan ook, als dat is wat er gebeurt, sla het bestand dan op en flits het als je de auto cruise-functie niet leuk vindt lol. Een andere mogelijkheid is dat de gasklep fysiek niet helemaal sluit. Als u de modus niet kunt wijzigen, houdt iets de gasklep tegen om volledig te sluiten, of moet de sensor worden afgesteld.

Meld je aan of registreer je om te reageren.