Tukifoorumi

Tarvitsetko apua kappaleen muokkaamiseen (katso viesti)

Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Viestejä: 12Verified User
muokattu December 2021 sisään FZ / MT 09

Hei kaverit, minulla on minulle uusi 2016 fz09, jossa on täysi ft aktiivinen sävel ja Quickshifter. Nyt rakastan tätä virityskokoonpanoa ja kourallista tyylikkäitä modeja edelliseltä omistajalta, paitsi yhtä asiaa, jota olen utelias, voinko "virittää" tai ainakin sävyttää sen. Joten yritän selittää tämän parhaani mukaan. Pyörässä ei ole korkea tyhjäkäynti, mutta enemmän se toimii kuin ryömintävaihde melkein lol. Jos rullaan ja kytkin 100% vapautetaan ja kaasu on nollassa, kuten nolla ajaja. Kirjaimellisesti "vain rantaan". Pyöräni kierrosluvut nousevat 2200 2300 rpm:iin ja se haluaa kulkea noin 15 mph:n nopeudella ilman kaasua. (Pyörien tyhjäkäynti on täydellinen noin 1400:lla, heti kun päästän kytkimen kokonaan ulos ilman kaasua, se nousee 2200 rpm:iin ja pyörii 15 mph:lla) Nyt olen tarpeeksi uusi tässä, kysyn mieluummin ennen kuin ruuvaan jotain tekeillä. Kun siirryn virityssarjaan, mitä voin muuttaa ja säätää, jotta tämä pieni ongelma saadaan ratkaistua hieman?

Kommentit

  • jeff_cjeff_c Viestejä: 13Verified User
    muokattu December 2021

    Ensinnäkin, antoiko edellinen omistaja sinulle myös vilkkuvan kaapelinsa, vai siirsikö ECU-lisenssin tiliisi, jos käytät omaasi? Ilman sitä uskon, että et voi lukea ECUa. Tai jos hän antoi sinulle flash-tiedoston, jonka hän käytti, eikä rajoita tiedostoa, voit avata tiedoston ja tehdä korjaukset ja flash sen sitten omalla kaapelillasi. Selvitä, missä ajotilassa se tapahtuu, ja siirry sitten kyseisen tilan karttoihin ETV Base Maps -kohdassa. Tarkista ensimmäinen sarake, niiden tulee olla nollia. Jos ei 0, se tarkoittaa, että kaasuläpän perhoset eivät ole kiinni, kun kaasu on kiinni.

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Viestejä: 12Verified User

    Kyllä, minulla on hänen kirjautumis- ja datalinkkikaapelinsa ja voin liittää sen, nyt vain vedän ETV-kartat tänne, joten STD-tilassa koko ensimmäinen sarake on nollattu paitsi 790 ja 800rpm ovat 0,57 kaikissa vaihteet A-tilassa koko ensimmäinen sarake on 1,01 aina alas kaikilla vaihteilla. Ja B-tilassa koko ensimmäinen sarake on nollattu, paitsi että 790 ja 800 rpm ovat 0,57 kaikilla vaihteilla. Joten vain varmistaakseni kaikki tilat minun pitäisi asettaa koko ensimmäinen sarake nollattavaksi?

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Viestejä: 12Verified User

    Nollasin kaikki sarakkeet pois ja se pudotti nopeuden noin 10 mph:iin. Se tuntuu nyt paljon hallittavammalta, tiedä mitä nämä rullaavat varastossa ilman kaasun syöttöä, mutta 15 mph tuntui hieman liiallliselta.

  • jeff_cjeff_c Viestejä: 13Verified User

    Joten se kulkee edelleen itsestään 10 km/h kaasuläppä kiinni? Tarkista ETV Decel Maps, A Mode Gear 1. Sarakkeet ovat kierroslukuja ja yli 100 arvot pitävät perhoset periaatteessa hieman auki.

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Viestejä: 12Verified User

    Tarkistan ne, kun pääsen kotiin ja katson missä he ovat. Selvittelen hitaasti mitä kaikki tekee, joten arvostan apua. Luulen, että edellinen omistaja kopioi ja liitti joitain asioita, ja se vei sen pitkälle, ainakin tämä on minun arvaukseni.

  • Heilmanman52@gmail.comHeilmanman52@gmail.com Viestejä: 12Verified User

    Ok, näyttää siltä, että hidastuskartat ovat 100 kaikissa kolmessa tilassa 4500 rpm asti, sitten se tulee näkyviin

  • jeff_cjeff_c Viestejä: 13Verified User

    Jos avaat ETV Decel Mapsin, mutta et muuta mitään ja yrität sitten sulkea tiedoston tai Tuning-ohjelmiston, tuleeko ruutuun, jossa kysytään, haluatko tallentaa muutokset? Tuning Suiten vanhemmissa versioissa ei ollut turvallisuusrajoja sille, mitä arvoja karttoihin voi laittaa, mutta myöhemmin FTECU asetti niille rajoituksia. Edellinen omistaja saattoi käyttää ETV Decel Mapsissa joitain arvoja jo silloin, mikä saattoi saada pyörän liikkumaan itsestään, mutta nyt kun avaat kartan, ohjelmisto asettaa automaattisesti turvallisen arvorajan, kun se näyttää kartan, joten ei voi nähdä, mikä vaarallinen arvo oli. Ainoa tapa tietää on, jos yrität sulkea tiedoston ja se sanoo, että tiedosto on muuttunut, vaikka et ole muuttanut mitään, koska se oli ohjelmisto, joka muutti arvoa turvallisuusrajan noudattamiseksi. Joten esimerkiksi nykyinen ohjelmisto ei anna sinun syöttää mitään suurempaa kuin 100 Decel-karttojen neljälle ensimmäiselle sarakkeelle. Mutta sen voitiin tehdä muutama vuosi sitten ja tuolloin oli mahdollista pyöräillä niin, mutta jos avaat Decel-kartat nyt, se rajoittaa arvot automaattisesti 100:aan. Joka tapauksessa, jos näin tapahtuu, tallenna tiedosto ja välähdä se, jos et pidä automaattiristeilyominaisuudesta lol Toinen mahdollisuus on myös, että kaasu ei ole fyysisesti kiinni kokonaan. Jos et voi vaihtaa tilaa, jokin estää kaasua sulkeutumasta kokonaan tai anturia on säädettävä.

Kirjaudu sisään tai Rekisteröidy kommentoidaksesi.