Supportforum

AutoTune Installationsfråga

clayracer@gmail.comclayracer@gmail.com Inlägg: 3Verified User

Jag installerar ett Graves EVR -system med en Flash -karta från Graves med FTEcu och installerar samtidigt ett aktivt tune -kit. Mitt ursprungliga system hade två O2 -sensorer och det nya systemet har nu en. Jag skulle vilja bekräfta att det är korrekt att jag kopplar ur och tar bort båda O2 -sensorerna och installerar det bredbandiga O2 -sensorn och sätter den i den vänstra kontakten så att den högra kontakten är tom. Kan du bekräfta att detta är korrekt. Tack Duane

kommentarer

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det stämmer. Tack, Jason A.

  • clayracer@gmail.comclayracer@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Efter installation och cykling får jag ett motorljus för kod p0132. Jag antar att detta beror på att höger sida O2 -sensor saknas. Finns det fler instruktioner om vad som behöver ändras på kartan för att stoppa denna kod. Är det rätt att bara avmarkera P0132 för ECU -diagnostiken. Jag antog att kartan som Graves gav mig skulle vara korrekt inställd för min inställning men inte så. Hur kan jag också bekräfta att den aktiva låten även fungerar. När du läser ECU efter ridning kan du se den nya justerade bränslekartan eller är detta bara om du använder monitorn och sparar en ny baskarta live? 2017 FZ-10 med Graves EVR-avgas

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, det är korrekt du måste bara inaktivera koden, det är ingen stor grej. Du kan leva övervaka för att se Active Tune -arbetet eller så kan du ansluta till cykeln efter en åktur och se dina trimvärden. Se video: https://youtu.be/XiEnBOfN3RE Tack, Jason A.

  • clayracer@gmail.comclayracer@gmail.com Inlägg: 3Verified User

    Tack för kommentarerna. Från ditt svar och videon är jag fortfarande osäker på hur jag ska se eventuella korrigeringar av aktiv låt. Jag har bara en bänkinställningssats och har inte cykelselen eller en dyno att förinställa. Jag förstår att den aktiva melodin kommer att ta mycket längre tid att ställa in när kartan inte är dynamoinställd och återblixt för att vara närmare men jag började med Grave Map och vill bara bekräfta att den justeras. Efter att ha tittat på bildskärmens trimvärden som lästs från ECU efter ridning visar det bara alla nollor till både TPS och MAP standard trim? Jag ber om ursäkt om jag saknar något uppenbart. Var lagrar den aktiva melodin sina korrigeringar och kan de ses.

  • jason@ftecu.comjason@ftecu.com Inlägg: 1,071Staff User

    Hej, visste inte att du använder en bänksele. Du kan inte se några trimmer med bänkselen, för när ECU: n stängs av förlorar den trimvärdena. Det tar dock inte lång tid för ActiveTune att ställa in sig själv när du kör. Det är trevligt att spara ändringarna på din baskarta och komma närmare och närmare men det är inte nödvändigt. Även om du använder en Graves -fil kan du inte göra bränsleändringar i filen. Så du kan inte tillämpa trimvärden på baskartan. Nu kommer det fortfarande att korrigera och tillämpa dem när du rider, men du kan inte permanent lägga dem i baskartan. Hoppas det är vettigt. Tack, Jason A,

Logga in eller registrera dig för att kommentera.