Supportforum

Min licens (er) har kraschats och programvaran känner inte igen min licens (er)

pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User

För det här problemet öppnade jag en biljett i maj men fick inget stöd. Orsaken till detta problem var en trasig 12v-kabel under att blinka en karta jag hade blinkat tidigare men med några förändringar nu. Det borde inte vara ett problem, men under blinkningen stannade blixten. Jag försökte en andra gång men nu bad programvaran mig köpa en ny licens. Efter några dagar utan svar från FTecu beställde jag en ny licens för att prova en blixt med samma resultat som tidigare. Nu har jag en Yamaha R1 jag kör bara på Racetracks men kör inte sedan maj, 2 kraschade licenser och inget stöd från FTECU. Den enda som försöker hjälpa var Mike Bienvenu. En vän berättade om liknande problem som blinkade hans R1 ecu och att han fick en återställningsfil för att lösa sitt problem. Min hårdvara repareras och allt test är gjort och okej. Det jag behöver är en återställningsfil och en återställning av mina licenser. Tack Peter

kommentarer

  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User
  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User
  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User
  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User
  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Har du provat nyligen? Från vad jag kan se har dina licenser återställts.

  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User

    Ja det stämmer. Mike Bienvenu bad om att återställa mina licenser och efter det har jag försökt igen med samma resultat. Men jag hade inte fått en återställningsfil för min Yamaha ecu att blinka med först för att återställa ecu och sedan blinka med EU-kartan 2015. hälsar Peter

  • kento_ftecukento_ftecu Inlägg: 776Staff User

    Det finns ingen återställningsfil för en R1 som vi känner till, det är bara för FZ / MT07. Om din vän "fick en återställningsfil" för sin R1, varför kan han inte dela den med dig för dig att använda? Eller om du är osäker på dess giltighet kan du låta honom skicka den till oss och vi kan ta en titt på den.

  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User

    Okej, jag frågar honom om han fortfarande har den filen. Kanske han sålde allt komplett med sin R1 för nu kör han en BMW. hälsar Peter

  • pvollmer@cityweb.depvollmer@cityweb.de Inlägg: 12Verified User

    Hej Kent, jag tror, jag behöver inte den återställningsfilen. Som du sa att mina licenser redan har återställts, jag har precis försökt att blixt min ecu och jag gjorde det exakt enligt blinkande instruktioner. Jag vet inte nu vad som är glad och inte kan tro, men det fungerade. Min R1 är körd igen. Tack så mycket Peter

Logga in eller registrera dig för att kommentera.